Följetong i stil m "Dallas", "Falcon Crest" eller varför inte"Rederiet"?

Jag börjar med det jag egentligen ville avlsuta detta inlägg med. Upptäckte att det inte passade in i slutet när inlägget var klart så nu blir det så här...

Imorgon ska jag skriva om berätta om varför jag är en stolt tjej!


För att göra en historia som kan utvecklas till en roman kort så behöver vi ett kylskåp. Eftersom vi bor i ett gammalt hus är det inte bara att ställa in ett kylskåp på samma plats som det nuvarande står. Det nuvarande skåpet är jättelitet i en liten glugg, det i sin tur betyder att om vi vill ha ett större kylskåp så måste vi antingen hitta ett smalt kylskåp och bara slå ut lådorna under det nuvarande eller hitta ett för brett och slå ut både lådor under och en vägg mot köksbänken. Lite svårt att förklara, men det krävs en hel den ombyggnationer om vi väljer ett för stor skåp.
Idag var vi och tittade på Coop bara för att få ett hum om vilka mått vi pratar om. Gluggen vi ska ställa in skåpet i är 178 cm hög och 55 cm bred. Alla skåp var minst 59,5 cm breda så  redan där sprack det. Samlade iaf på mig några broschyrer för att kunna kolla läget hemma i lugn och ro... Uppkrupen hemma i soffan fann jag till min stora lycka att det finns inbyggnadskylskåp med måtten 177 cm´s höjd och en bredd på 54 cm. Enda lilla kruxet var att vi måste köpa till en front, det är ju inte så himla kruxigt eftersom IKEA finns 64 km bort, tänkte jag! Presenterade snabbt idén för den jag bor med.
Här kommer argumenten angående ett kylskåp med sådana mått som gör att vi behöver bygga om minst i vårt gamla kök:
- Njae, jag vet inte om jag vill ha ett kylskåp utan riktig kylskåpsdörr...
- Nähä, varför inte?
- Vad är det för vits egentligen med att dölja ett kylskåp med en vanlig skåplucka?
- Nr 1 det är snyggt, nr 2 det blir mer enhetligt, nr 3 det passar in i gluggen vi ska ha vårt nya kylsåp utan att vi måste riva halva köket(starkt argument enligt mig!).... ska jag räkna upp fler alternativ?
- Nej. Men tänk om man vill hänga upp lappar på kylskåpsdörren, då går ju inte det.
- Sant, men då kan du hänga upp dom på en av dom tre magnetlisterna som sitter på köksskåpets utsida ELLER så köper vi likadan en magnettavla som vi har i Albins rum och skruvar fast den på skåpluckan ELLER så målar vi luckan med magnetfärg ELLER så köper vi häftmassa ELLER så kan du använda klämmorna alldeles intill kylskåpet på väggen.

Där slutade vår/min diskussion om ett nytt kylskåp och jag blev snabbt påmind om varför jag frivilligt valt att inte delta i valet av:

köksfläkt
frysbox
frysskåp
tvättmaskin  
micro
dator

... till vårt gemensamma hem. Det går verkligen inte att behålla humöret uppe( och psyket i behåll) i jakten på den  vara som är den perfektaste av alla mest perfekta varor i hela perfekta universum. Den ska gärna ha sådana funktioner som normalt sett inte finns på den perfektigaste varan, helst sådana funktioner inte människa i hela perfekta universum någonsin under hela sin och fem efterföljande generationer kommer att behöva använda.

Så jag passar på att lägga till ytterligare en sak till listan:

köksfläkt
frysbox
frysskåp
tvättmaskin  
micro
dator
kylskåp


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag ler hela tiden när jag läser....låter väldigt bekant med den perfekta produkten som inte finns.....=)

2009-01-04 @ 13:46:29
Postat av: Annika

Haha.... känner igen det där :-)

2009-01-04 @ 20:34:49
Postat av: j

Äpplet faller inte långt från päronträdet... =)

2009-01-05 @ 14:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0