Gårdstomten

Jaha, gott folk! Då ska jag meddela mitt beslut angående färgen på möblerna. Möblerna kommar att behålla sin färg, jag målar om dom när jag tröttnat på färgen. Det är ju trots allt en stuga och där kommer vi inte att vistas varje dag, än så länge. Tack för alla tips och ideér!

God fortsättning till er alla från lilla jag. Igår kalasade släkten för min pappa och syster och jag agerade servitriser/diskerska/kallskänka/underhållare you name it. Helt okej tillställning, mycket intressant att se hur den äldre genarationen firade in det nya året. Mer säger jag inte... =)

Snart är jullovet slut och det känns båder bra och dåligt. Bra för att jag ska tillbaka till jobbet och komma igång där med det normala livet. Dåligt för att Fredde helt plötsligt eventuellt måste åka till Kiruna och jobba. Det betyder att jag kommer vara mer är heldöd torsdag kväll när han kommer hem. Jag hoppas innerligt att hans chef kan se att det inte är den bäst timingen i vår lilla familj. Precis när jag ska komma tillbaka till arbetslivet så ska livet hemma bli mer ansträngande. Det är på inget sätt omöjligt att vara hemma själv med Albin, det är bara det att jag hade så gärna velat spara alla mina krafter till jobbet och dumpa resten på Fredde efter arbetsdagens slut om jag behövt det. Om han åker iväg så kan jag inte det. Nåväl, vi får väl se hur det bli med den Kirunaresan. Det är ju hur som helst inte för tid och evighet han jobbar borta så det finns ju ett slut på det, men helt klart gör det vårt liv mer komplicerat. Jag behöver trygghet, rutiner, avlastning vid behov och kända situationer/miljöer/personer. Kan inte förklara så bra som jag vill, men det är dessa saker som gör att jag orkar ta tag i nya utmaningar just nu. Med nya utmaningar menar jag inte klättra i berg eller hoppa fallskärm. Utmaningar för mig just nu är att till exempel att vistas bland elever, att gå på stan själv, att exponera mig(som en annan i liknande situation förklarade det) att möta alla vänner/människor för första gången efter "det hände". Det är mina utmaningar som jag flitigt tar mig an allt eftersom jag orkar och har lust!

Idag har vi fått en egen Gårdstomte. Tänk vad bra att han äntligen dök upp. Gårdstomten var så vänlig så att han frågade(via SMS - en mordern typ!) om han skulle titta till Vilmers grav efter gårdagens storm. Det tyckte jag att han kunde göra för jag misstänkte stor oreda på gravplatsen. Gårdstomten skulle fixa det! När han var klar med sitt uppdrag skickade han ett MMS som bildbevis på det under han utfört. Det kallar jag en rejäl Gårdstomte! Efter att vi fått se bildbeviset anställde vi Gårdstomten, i anställningsbeviset står det att när han är på plats och ser att det finns behov har han tillåtelse att pillra på vår grav.

Tack , det betyder mer är du tror!

Jag tror att vår Gårdstomte ser ut så här...


Kommentarer
Postat av: Gårdstomten

Verkligen likt! Hur kunde du veta det?:)

Tråkigt om Fredde måste jobba på annat ställe, men det kanske ordnar sig på ett bra sätt trots allt.

Ha det bra!

// Gårdstomten

2009-01-02 @ 10:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0