SLUT på 2 rykten!

Måndag och dagen har inneburit en hel massa grejer. Var i vanlig ordning på jobbet och förvirrade eleverna. dom har det inte så lätt med två virriga fröknar. Tänk er en hel skolklass på 24 elever som sitter och himlar med ögonen när dom inser att fröken äntligen själv märkt att hon glömt en viktig detalj för lektionen, det upprepas flera gånger om dagen för vi är två lätt förvirrade fröknar som har hand om samma klass. Det får dom små liven allt stå ut med, vi är ju i alla fall trevliga. Så trevliga att vi ska låta eleverna själva fixa i ordning ett akvarium i klassrummet. Jag ska minsann fara på fiskaffären "Fisk & fisk"(om den nu heter så här i Kalix, det var eleverna som sa det!) och välja ut vilken fisk jag ska bidra med till samlingen. Alla som vill i klassen får köpa en fisk och placera den i akvariet. under diskussionens gång fanns det önskemål om att skaffa en ödla till klassen, vi fröknar sa nej. Just det, jag måste komma ihåg växtnäring till vår palm som står mitt i klasrummet - det har jag glömt nu i flera dagar...

Angående gårdagens inlägg om mat så kom jag på en lysande idé. Kan inte du som läser min blogg komma med ett recept på din favoriträtt? Om du vill vara anonym kan du länka till receptet om det finns på nätet. Om du vill blotta dig/kliva ut ur garderoben kan du maila det till [email protected]

Idag efter jobbet gick jag på Loppis. Anledningen till att jag gick dit var för att jag ville hitta utklädningskläder till Albin(tack Albins faster för tipset!). Först var jag på Kupan men där var det givetvis lunchstängt så jag drog vidare till Fyndis och Repa. Jag gjorde några mindre fynd som hamnar i utklädningslådan! När jag vandrade omkring där så ramlade jag över något passande till stugan, i alla fall så länge stolarna är turkosa. Titta här bara hur fint det matchar:



En turkos lykta, som ingen annan dessutom vill köpa - så lysande är färgen!



En turkos stol som F farfars storebror målat för cirka 40 år sedan!

Nu saknas bara golv, mellanvägg, isolering, tak, köksinredning innan stugan är klar... sängar har jag redan köpt av min moster som hade fyra hemmasnickrade ramar/sängbottnar i trä som går att stapla på varandra. Fixade madrasser till dom förra sommaren, super i röda lilla stugan där smarta lösningar som sparar plats behövs. I sommar målas dom om till vita och ev får dom en hemmasnickrad sänggavel bestående av en skiva klädd i vadd och något snyggt tyg. Det riktigt kliar i mina fingrar efter att få ta tag i lite målning och piffning!

När vi ändå är inne på inredning och sommar. Vet någon var jag kan få tag i sådana där utemöbler i trä som brukar finnas på campingplatser/lekparker? Ni vet dom med ett bord i mitten och bänkar som sitter fast på vardera sida av bordet. Dom behöver inte vara nya och helst två stycken.

Något i den här stilen tänker jag mig;



Nej, nu väntar soffan och soffläge för damen Strömberg. Imorgon är det dags för kuratorprat och det kommer att bli oerhört skönt med tanke på det som hänt senaste veckan. Just det, jag kan dementera två rykten som cirkulerat sedan några dagar!

Rykte 1) Nej, det är inte fler än ett par som mist sitt barn förra veckan. Själklart är det ett par ett för mycket, men ryktet har sagt att det var fler men det är det alltså inte.
Rykte 2) Nej, det ska inte starta någon utredning(än i alla fall) som undersöker orsaken mer är den som Sunderbyn gör i samband med ett dödsfall. Det är väldigt olyckligt att slumpen slår till så ofta under så kort tid...

Jag kände att efter förra veckans händelse och dessa rykten därpå så ville jag ta reda på vad som stämmer. Visst, det kan ändras snabbt, men idag strax efter klockan 12 fick jag dessa två saker bekräftade från en säker och pålitlig källa.

Moi moi

P.S.
"Moster" Jag låter inte alls som mamma!!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du ska få ett pizzarecept av mig. Den pizzan är så fantastiskt god - det är den pizzan jag skrev, på facebook, att jag gjort tillsammans med barnen.

2009-01-27 @ 18:42:59
URL: http://hannajohnselius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0