Julstädning på graven

Niina - Ja, vi kan gå på body pump. Ska kolla upp vilka dagar/tider som passar bra så får vi höras!

Söndagen har varit fylld av pirr i magen inför jobbet imorgon. Ska kliva in och ha lektioner nu och det känns kan jag säga. Jag både längtar och bävar, har jag bara orken så kommer det bli superkul. Men med tanke på mitt schema där jag jobbar måndag, tisdag, torsdag och fredag så kommer det bli bra. Ledig mitt i veckan för att samla kraft! Känner bara nu efter två dagar hemma att allt är fina fisken.
Morgonen startade med det planerade bullbaken för mor och son. Efter det följde det lite jobb för min del, gillar egentligen inte att jobba hemma, speciellt inte nu när jag vekligen behöver en tydlig gräns mellan jobb och vila. Lovar att fixa till det!
Sedan blev det en skön promenad i det underbara vädret följt av julstädning på graven. Tog bort julgranen, insåg att de röda kulorna kommer jag att få leta reda på när snön försvinner och dom tittar fram. Känns inte riktigt helt okej att mina julgranskulor kan ligga på någon annan människas grav och "skräpa". Får helt enkelt vara på min vakt så fort solen tittar fram och värmer upp snön på kyrkogården och plocka upp dom. Nästa grej som inte känns okej är Albins beteende på kyrkogården. Han blir som förbytt när vi kommer dig, springer runt som en vilsen ren och klättrar och klänger i snöhögarna. Tur att han inte rusar runt på de andra gravarna i alla fall. Så du som tänker dig en kyrkogård full av lugn och ro med människor som sakta går omkring och tänker på dom döda - glöm det när vi är där! Lovar att jobba på att få honom lugnare med tiden...
Här kommer några bilder från "Vilmers hem", som Albin brukar säga. Idag frågade han om Vilmer är snäll. Ja, han är precis lika snäll som du. Han ser ut som dig också fast med mörkt, lockigt hår.



Efter julen städats bort ser det ut så här. Ett ljus är fejkljuset, gissa vilket; stora-, mellan- eller minilyktan?



Fel, det här är mellanlyktan i ett isigt format med ett levande ljus i sig.



Fel igen, det här är minilyktan som har ett levande ljus. I bakgrunden hänger mosters julklapp till Vilmer, ett hjärta gjort av mossa.

Nu har du säkert räknat ut att det är den stora lyktan som har fejkljuset! Här kan du jämföra alla tre på en och samma gång.



Nallen hänger kvar i tallen...

Det var min helg i mycket korta drag. Jo, just det, Albin ringde moster i morse och frågade om hon kräkts klart. Ni vet ju att hon hade magsjuka strax innan jul, frisk blev hon även före jul men det är inte alla som hänger med i svängarna. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0