Samtal från södre breddgrader

Sunderbyns egen B ringde. Han hade glömt att ta ett blodprov på mig för att se om jag har extra lätt att bilda blodproppar i moderkakan, enkelt uttryckt tror jag det var så. Ska få en remiss för att lämna blodprov här i Kalix. Visar proverna att jag är en person som har lätt för att bilda blodproppar kommer jag att bli behandlad för det inför nästa graviditet. Antar att jag får en bättre beskriving när han levererar provsvaret. Han bad så hemskt mkt om ursäkt för att han helt och hållet glömt bort att ta provet tidigare, men jag förlät honom - det är så lätt att göra misstag och så länge det handlar om blodprover som man glömt ta på mig är det okej... Så länge mina barn får den vård dom behöver så är det okej.
Han fick även i uppgift att efterlysa bilderna på Vilmer som fotografen tagit, det skulle han ta tag i.

Idag frågade några elever vad mitt barn heter, dom stod och tittade på min fina kalender som jag scrappat en supersnygg framsida till, där finns ett foto på Albin.

"- Mina barn heter Albin och Vilmer" svarade jag

"- Jaha, just det!" sa eleverna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0