Ett gulligt pickande

Svinig foglossning som känns som att någon hugger in knivar i mitt bäckene, vrider om och gör om det igen för varje steg jag tar.
Sura uppstötningar som gör att jag önskar min hals var lika lång som en giraffs. Med en hals på fyra, fem meter skulle uppstötningen inte vara en uppstötning som når mina smaklökar.
Ett gulligt pickande i magen, natt och dag håller mammans nerver lugna och fina.

Hektisk dag har just avrundats. Nu är det bara köksbestyren kvar... eller så blir det soffan ikväll och köket imorgon efter frukost. Imorgon lovar jag att ta det lugnt, mina höfter lär påminna mig och vitsen av att ta det lugnt ibland. Men jag kan inte sticka under stolen med att det är så skönt att få nyttiga saker gjorda och då kan det ibland vara värt lite lid pin... fast inte för mkt.
Under våra barnfria timmar(Tack systeryster) så fick vi i hop gamla och nya delens golv i stugan och grundfärg på väggen vi målar om. Det betyder att imorgon kan vi kanske måla varv nr 1 och med lite tur även varv nr 2. Jag håller tummarna för att vi hinner något i alla fall. Alla framsteg är välkomna även om de är små.

Solen fortsätter att skina och förgylla alla andras kroppar med brun färg, min vill inte ens visa sig ute i solen - för varmt skriker den. Då går jag in igen.

Idag har jag inte varit på cirkus när Albin skulle somna och han somnade själv i sängen utan mamman bredvid sig. Fick inte ens ett utbrott. Jag tror jag vinner den här fajten! =)

Nästa vecka är det bilbesiktning, kuratorprat, frissabesök, barnmorskebesök och säkert något annat inplanerat. Sista veckan med vuxet sällskap hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0