Pannkaksmiddag

Torsdag och helg för mig och Albin. Ser fram emot en helg med lugn och ro där jag förhoppningsvis kommer framåt en bit med växthusfastsättningen.

Ikväll var vi och lämnade min bil på service, den håller på att rasa ihop men då har den ju gjort några välförtjänta mil som pendlarbil efter E4:an. Får se hur länge till den står ut med sitt liv innan den börjar kosta multum för sin ägare!?
Albin försökte köra med sitt ledsna humör även idag. Det första han frågade var om han skulle på dagis sen berättade han mycket ingående hur han minsann skulle gå omkring och gråta efter mamma och pappa på dagis. Då förklarade jag att det är helt okej att gå omkring och gråta efter mamma och pappa - vi måste ändå jobba och hämtar honom när vi jobbat klart. Då var det slut på hans argument och han förstod att det här går inte längre... Så det var som jag misstänkte en liten trotsupplevelse för oss föräldrar, men man kan ju aldrig vara säker.

Eftersom pollensäsongen slagit till med full kraft under förra veckan så ser mitt näsläge en aning täppt, nysigt och snorigt ut. Men ge inte upp alla ni som har pollenallergi - testa Renässans pollen! Jag testade det och det funkar super, inte för att jag på något sätt har en allvarlig form av allergi, min bara dök upp från ingenstans detta år. Misstänker starkt att det kan ha att göra med den lilla Sessan som växer i min mage.
Idag fick vi bilderna som Evve fotade förra veckan. De var verkligen hur fina som helst. Så snart jag laddat över dem på datorn och vårt internet funkar okej ska jag lägga ut några här. Ska göra några förstoringar vi kan hänga upp på väggen i vardagsrummet och det kommer bli så fint så fint. Nu måste jag bara komma ihåg att övertala mina  M och L som ska gå samma program i Kalix som Evve gått att de ska fota Sessan innan de går ut gymnasiet om tre år. Men det lär nog inte bli något större problem. Dessutom träffar jag dem imorgon och då ska jag förvarna dem!

Jag misstänker att jag börjat få sammandragningar, men jag är inte säker. Det kan vara något helt annat men tillståndet känns bekant på något vis. Magen växer och är inte helt lätt att dölja längre - jag ser fet ut! Men det kan jag ta!

Nu ska jag slappa i soffan efter jag röjt upp efter pannkaksmiddagen...

Kommentarer
Postat av: M

åååh, dumma mig som kom försent och missade dig :( Voi voi..

Jag och L kommer och hälsar på sen haha :D så får det bli!

Ha det

2009-06-05 @ 18:14:36
Postat av: L

Klart vi kommer att hinna fota din sessa! Jag och M kommer och hälsar på någongång när vi har håltimma. :D

2009-06-09 @ 20:13:34
URL: http://lindaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0