Inte än

Brrr... Sveriges nationaldag och jag har haft en mössa på skallen! Jo, det är sant. Det blåste och var bara några plusgrader så mössan åkte fram igen. Har tillbringat någon timme med att få i ordning "botten" till växthuset - markberedning eller liknande kallas det säkert. Så fort jag får hem mina murstenar/lecablock så kommer vi ännu ett steg närmare begreppet färdigt.

Igår var jag och hälsade på Marielundsskolan. Ja, jag längtar tillbaka! Det som slog mig mest var att allt kändes så hemma och bekant där. Det fanns ytor för eleverna att röra sig på och mina gamla kollegor fanns kvar, så just nu vill jag bara tillbaka. Frågar du mig i december när det är mörkt och kallt och tar en evighet att köra dit så svarar jag nog nej. Konstigt att jag aldrig är nöjd var jag än befinner mig, det finns alltid någonting som kan bli bättre. Men är det för att jag är missnöjd eller är det för att jag gärna utvecklar min arbetsplats?! Någon som vet?

Efter att Albin och jag hälsat på så åkte vi på Barnens hus(och såg en gammal elev) och köpte de efterlängtade vattenfärgerna och ett blått hopprep. Sen blev det lunch på Frasses där Albin själv beställde lunchen(av en gammal elev). Sen blev det Jysk och ÖB(i kassan satt en gammal elev) och ICA Maxi - sen drog vi hemåt. Då hade jag fått springa nog efter ungen i affärerna. På Jysk hittade jag Albin i den övre delen av en våningssäng - ståendes. Han förklarade mycket högt och tydligt att en sådan säng vill han  ha på sitt rum. Visst visst, kliv ner nu så åker vi hem! Idag har jag foglossning som känns. Inte svinont men så där lagom så att man inte kan röra sig fritt eller göra vad man vill. Hoppas på en bättre dag en annan dag.

Jag vet att jag tjatar om detta sommarlov, men det ska bli så roligt att få göra vad man vill; fixa stugan, vattna tomatplantor, njuta av ett varmare klimat... vara uppe sent på kvällarna... ja men ni vet. Sommarmysa!

Vi var och hämtade min bil idag, endast 8 tusennågonting gick reparationerna på! Billigt och bra och tur att skatteåterbäringen kommer vilken sekund som helst! Men bilen den går som ett skott nu, utan gnissel och gnirk och en skräck för chauffören om att bilen ska rasa ihop när som helst.

Jag längtar efter bebisen sjukt mycket nu. Måste börja rota runt bland bebisgrejerna och se vad vi egentligen har och om det behövs något. Det gör det säkert inte och gör det det så kan vi säkert låna ihop det som saknas. Det vi måste/vill köpa är BB-kläderna en tjejuppsättning och en killuppsättning(onödigt men bara för sakens skull), vinteroverall strl 50-56 någonting och mössa/vantar/tossor och mjukisdjur.

Idag var fi förbi graven och hämtade alla grejer därifrån så vi kan fixa ett sommararrangemang. När vi var där så Albin nallen som Vilmer har på graven. Då sa han något klokt; han vill också ha en likadan nalle som Vilmer har. Tja, varför ska inte brorsorna ha likadana nallar? Någonting som förenar vildingarna, förbrödrar. Så vid nästa besök på lömplig affär så plockar vi ut 2 likadana nallar, kanske 3 eftersom Sessan också bör få vara med och dela på syskonskapet. Sedan konstaterade Albin att han också vill ha en grav.

- Det ska du få, men absolut inte än, svarade mamman.


PS(om mitt inlägg tidigare om att ha Albin hemma när bebisen anländer...)
Om jag får välja så vill jag helst vara en mysmamma hemma med sin 3-årige son och snusa på en bebis tillsammans med honom. Njuta av att vara hemma... men hur det bli med den saken får vi se när nr 3 anländer! Men önska måste man ju få göra och då ska man sikta mot stjärnorna så når man talltopparna och det är inte fy skam det heller!


Kommentarer
Postat av: j

Overaller finns nog här om det inte hamnar under det ni VILL köpa, även mössa, vantar och tossor.

Angående dagisplatsen så skulle jag nog inte säga upp den före jag hade testat hur det är att ha båda hemma. Albin kanske blir uttråkad och så kanske du kan få vila lite ibland när han leker med sina kompisar på dagis. Om ni har möjlighet att behålla platsen, se hur det blir innan ni säger upp den! Jag ångrar inte att jag har haft Tyra hemma men hon hade haft roligt på dagis några timmar då och då och det hade varit skönt att kunna vila lite själv, plus att det hade varit mysigt med lite Estertid, nu har ju hon inte fått så mycket egen tid... Ni vet alldeles säkert vad som blir bäst för er!

2009-06-06 @ 20:55:32
Postat av: A

Även här finns det både blå och rosa overaller ifall ni skulle vilja låna... fast det är ju alltid kul att shoppa eget =)

2009-06-07 @ 21:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0