Välkommen kära 3-årstrots!

Härmed hälsar jag 3-årstrotset välkommen till familjen Lundbäck Strömberg!

Hmm... jag börjar förstå vad som menas med 3-årstrots. Jag har länge känt att det varit på gång men nu verkar det ha slagit till med full kraft - lagom till semestern.
Här kommer två exempel från idag;
När vi skulle vila i stugan så var det som vanligt stora protester från Albins sida, han skulle minsann inte vila. Vi gjorde ett tappert försök med att chilla ner m bok och mys som slutade med att mamman fick slag och sparkar över sig. Mamman tappade humöret och förklarade att ingen får slåss, det gjorde hon med så hög röst att snart knackar dom på från en annan instans. Efter en lång förklaring om våld och att det inte får användas kom ett hot. Hotet från ungen var "Tänk om jag skriker då?" mamman svarade "Skrik på!". Då sätter sig kläppen upp i sängen och börjar tyst räkna "Ett, två, tre - aaaaaahhhh!!!". Då gav jag upp och överlämnade uppdraget åt pappan som ganska snart fick höra att "Jag ska skrämma ut dig med".
Det blev ingen vila idag och dagen gick helt okej i alla fall. Kanske börjar vara läge att strunta i vilan vissa dagar?! =)

Vid läggningen alldeles nyss var det ett himla liv om att täcket var snett, buckligt, han var törstig(klassiker), det blåste(inte ett dugg) och så vidare. Inte förrän mamman blev så arg att hon skrek och fullkomligt tryckte ner ungen i sängen som började gråta så förstod han att hon menade allvar. Och nej, vi la honom inte för tidigt så han var trött.

Åh vad jag ser fram emot denna sommar/höst. Tänk er, höggravid med en trotsåldersunge... Det måste man bara få något slags pris för, eller hur? Typ 100 000:- och en slav till hushållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0