Gott & blandat

Idag fick en liten kille bli hämtad från dagis med diarré... sömnen hade varat i 20 minuter och ingen förtäring på hela dagen. Undrar vad den lille håller på med, eller snarare vad den lilles mage håller på  med. Jag tror inte han har magsjuka men någon form av diarré har han helt klart. Väl hemma åt han mellis, middag och vällig. Hur som helst stannar han hemma med pappsen imorgon bara så vi kan kolla läget själv och bedöma om han är sjuk eller bara otroooligt lös i magen.

Det var rätt sött i natt när Albin märkte att jag var tillbaka, han sov ju när jag kom hem igår så han visste inte att jag kom hem när jag kom hem. Kring 1 i natt så vaknade Albin och så hörde jag hur han började skratta, ett kluckande svagt skratt som avslutas med ett  "Mamma, jag vill ha välling". Klart killen fick välling, slukade en hel falska och somnade om på stört. Jag trodde att barn slutade äta på nätterna ganska tidigt men något har hänt för vår gosse käkar välling några nätter varje vecka. Välling på natten betyder sovmorgon i de allra flesta fall, sovmorgon för oss är till 6-7-tiden.

Igår på planet hem så stötte jag på några personer jag sett förut, den ena av dem var prästen vi träffade i Sunderbyn. Trött och med lite hemlängtan så kändes det inte som att det var just den personen jag ville träffa. Jag tyckte jättebra om honom, men igår var jag inte beredd på att se honom där och då och totalt oförberedd. En massa minnen väcktes till liv om när vi satt på rummet dagen efter förlossningen och Vilmer låg där i sin vita säng med en ängel på toppen. Nej, dom där dagarna vill jag inte tänka på mer än nödvändigt just nu. Jag vill välja själv när jag ska tänka på de stunderna och inte bli påtvingad dem bara för att jag ser en person som jag kopplar samman med förlossningen, Vilmer och Sunderbyn. Men jag anar att det kommer finnas fler kopplingar till Vilmer som jag kommer att stöta på helt oförberett i framtiden, men om jag för önska så vill jag att de stunderna ska vara så få som möjligt.

I hufvudstaden fick jag handlat en del kläder så nu är det modevisning för fulla muggar på jobbet i några dagar, sedan syns jag i samma gamla trasor... =)

Kuratorprat i eftermiddags och det kändes lovely as usual. Däremot behöver min hjärna vila en smula nu och det gör jag på nedre plan under en filt framför tv´n tills jag orkar släpa mig in i duschen.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0