Näskvitter, ormmamman & äventyret!

Idag har vi lyxat till det med en sovmorgon, igen! Snart är jag redo för att åka Vasaloppet otränad, så pigg känner jag mig! Måste bara fixa skidor först och det gör jag kanske imorgon förmiddag med resten av familjen.
Dagen startade med att Albin väcktes av några vårfåglar som kvittrade glatt utanför vårt sovrumsfönster, jag är helt säker på att dom var utanför rummen men ni ska veta att det helt klart lät som att dom praktiskt taget satt på gardinstången. i samma veva som Albin slog upp sina blå gav hans näsa ifrån sig ett pipande ljud som orsakas av snorkråkor i den. "Mamma, hör du att min näsa kvittrar?!" Så var den dagen räddad, ungen var lycklig och hade just fällt dagens roligaste kommentar, före klockan sex på morgonen.

Efter frukost och kladdkakebak drog vi ut på äventyr. Det ska jag skriva mer om lite senare ikväll när jag har bildbevis på den lycka två personer drabbades av på morgonkvisten. Håll ut...

Läget är oförändrat på ormfronten, dom kryper omkring i vårt hus och sitter i blomkrukorna, klättrar upp på Albins axlar men hittills idag så verkar dom vara lite lydigare och det är ju skönt för en mamma som uppfostrar både ormar och barn. En fråga: tror ni att ormarna är här för att stanna?

Nu är jag tillbaka efter tacomiddag och glassefterrätt. Helgens planer är i grova drag skidköp, middag, skotertur för pappan, hämta stickibyxor från Karlsborg och andra oplanerade saker. Vi borde verkligen ta en sväng förbi graven och pyssla lite så det ska vi klämma in i schemat.

Väntar på bildbevis från dagens utflykt, det blir en mindre bildserie av äventyret och bilderna får tala sitt eget språk men några futtiga bildkommentarer.



Utflykten startade med en kort paus utanför bilen innan det var dags för att...



lyssna efter ljudet på en skogsmaskin. Vi lyssnade och lyssnade och...



till slut fick vi se den! (Jag vet att bilden blev sne, men vrid på huvudet om det stör dig...)



En skogsmaskin som Albin skulle få provköra!



Efter åkturen blev det en första lektion i hur ett aggregat fungerar, hur alla hjul skulle se ut och vad som ska bytas innan det ska sågas mer träd.

Den spännande utflykten avslutades med följande kommentare på skötbordet:

"min Ante" och "min Maria"

Ja, det var en händelserik dag och nu ska den avslutas med en bastu följt av "Så ska det låta".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0