Uppdatering

En kort uppdatering;
- Vår- och höstkläder är nästan fixade till Albin.
- Jag står som referens till en gammal elev som ska söka jobb som au pair och fyllde i alla papper idag. Det var jättekul att få träffa E som var en av mina elever i Hpda. Hon fick en guidad tur på Norrskenet bland alla elever som blev mycket nyfikna över vem hon var.
- Jag har återtagit min grupp i tyska i åttan. En del i gruppen tyckte att jag var den suraste som finns. Hmm det låter bekant. Klart att jag räknas som sur när kräver koncentration och uppmärksamhet under lektionen. Vem skulle inte göra det!? Det var hur som helst väldigt kul att få jobba med den gruppen igen!
- Albin har chillat i vagnen på dagis idag i nästan 1,5 timme. Antal sömnminuter uppgår trots det till NOLL. Vår eftermiddag var inte så hemsk som jag misstänkte att den kunde bli. Dock var sonen inte fullt så engagerad i att leka själv och vid minsta lilla motstånd så togs tårarna till. Stackaren! =)
- Jag har strul med mina nya skidor. Måste lämna in dem någonstans så jag kan delta i Vasaloppet på skolan... Är lite nervös inför att åka närmare 1 mil på skidor med tanke på att sist jag åkt skidor var på högstadiet och det är ju som bekant inte igår. Gjorde ett tappert försök i helgen men resultatet blev att tejpen inte satt fast på skidorna utan korvade sig lös och fastnade i skidspåret. Skumt men sant.
- Fackmöte imorgon efter jobbet. Hade helt missat att det var efter jobbet och trodde att det var mellan 15 och 16:30. Nej, det är mellan 16:30 och framåt. Håller tummarna för att jag orkar stanna kvar för det vill jag verkligen(som vanligt) men med tanke på att jag var helt slut idag när jag slutade strax efter 13 så ser ju inte oddsen speciellt lovande ut. Men jag ger inte upp än.
- Snart har jag koll på mitt nya schema och fått in lite rutiner. upptäckte en finess idag med vårt program Fronter. I det programmet kan jag läsa uppsatser som eleverna skickar in till mig och samtidigt skriva en kommentar till arbetet och meddela ett betyg på uppgiften. Smidigt och enkelt går sedan eleven in på sin sida och läser det jag skrivit. Kan det bli enklare?!
- Idag har vi slagit in Mosters paket från Albin. Det skickas med mormor till Sthlm och sedan drar Moster på sig juvelerna och glänser med den senaste designen.

Nu sover gossen och jag ska lämna dator för en lång och varm dusch, hade gärna bastat men det är inte varm ännu så jag får genomföra nödlösningen med en het dusch istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0