Nytt schema?! Nej tack!

Igår fick jag ett brev från Försäkringskassan. Där stod det att jag skulle kontakta dem angående min sjukskrivningsperid. Sagt och gjort så ringde jag upp dem. Det Försäkringskassan ville var att ha reda på hur jag fördelat min arbetstid som är 75% i mars månad. Jag förklarade att jag jobbar på en skola och min tanke är att när min sjukskrivning gått ut så ska jag fortsätta jobba 75-80% och vara föräldraledig med Albin en hel dag varje vecka. Dessutom berättade jag att schemat nyligen är omgjort för att uppfylla bland annat dessa krav. Den trevliga kvinnan på FK förklarade att för att jag ska få godkänt min sjukskrivning och få sjukpenning så måste min arbetstid vara fördelat på fem dagar i veckan med sex timmar per dag. Om jag orkar jobba mer än sex timmar en eller flera dagar i veckan så anser FK att jag är helt återställd. Visst förstår jag deras syn på det hela och hade mitt jobb inte varit så bundet av tider och scheman och massor av andra personer så hade jag självklart valt att göra på det sättet, 6 timmar per dag fem dagar i veckan. Men nu gör jag ju inte det och varför det blir som det blir under mars månad är endast med tanke på att det ska fungera resten av terminen med min föräldraledighet. Hur som helst så ska handläggare ringa upp mig och då får jag veta vad han/hon anser.
Jag vill inte ens tänka tanken över vad som måste göras om FK inte godkänner min sjukskrivning... Pengarna måste jag bara ha på något sätt. Om FK väljer att vägra godkänna min sjukskrivning så måste kanske hela skolan byta schema, igen och det känns väldigt pissigt. Skulle det vara så så har jag redan en plan på en smidig lösning men om den inte går igenom så blir det besvärligt. Jag håller verkligen tummarna för att sjukskrivningen blir godkänd, gör det du med! Det blir så mycket mer besvärligt om den inte gör det, för pengarna vill och kan jag inte vara utan. Tanken att ljuga om mina arbetstider för FK har slagit mig, men är definitivt inte ett alternativ för en person som mig.

Att jobba 75% är precis som jag trodde, eller nästan i alla fall. Jag är inte lika stressad på jobbet men däremot är jag hur trött som helst på kvällarna och läget känns en aning labilt med humöret. Hoppas att jag vänjer mig snart och nästa vecka tänker jag ta det lite lugnare bara för att inte blir ett gråtande vrak som gråter av trötthet om några dagar. Jag har positiva förhoppningar om att även detta ska gå bra, fast dansar på rosor gör jag verkligen inte - skulle möjligtvis vara på rosornas taggar... Läget är utmattat helt enkelt. Detta är det sista steget rent arbetsmässigt för mer är detta ska jag inte jobba så snart är jag i mål och det känns underbart!

Hoppas på att fylla på med lite mer energi under helgen då jag ska till Sthlm och bara vara... shoppa, äta god mat, sovmorgon och bada badkar. Det enda lilla kruxet är att Albin redan gått och sova när jag kommer hem på söndagkväll. Det hade varit kul att prata lite med honom, men jag får chansen senare.

Nu ska jag njuta av gossens sällskap här på morgonkvisten som startade 6:48 vilket är lyx!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller både fingarar och tår !! Hoppas du får en toppen helg !

2009-03-13 @ 14:53:36
Postat av: Emma

På måndag då du möter Ö i korridoren kommer du få en hel del ny energi. Undra om "Fred" och Ö har inlett sitt fredagssamtal än? =) Jag skulle vilja vara en fluga...

2009-03-13 @ 19:16:22
Postat av: Anonym

Hoppas verkligen att det ordnar sig! Annars gör vi det som behövs = ) Ha det så gott nu i den kungliga staden - NJUT! //L

2009-03-14 @ 15:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0