Sovmorgon och ormar

Sitter framför tv´n och bloggar. Just nu är det ett reportage om Caroline Stenvall och rättegången mot den 51-årige mannen, läskig historia är det och jag hoppas verkligen att hela sanningen kommer fram. Antingen nu eller senare, helst nu...

Idag fick vi sova till 6:25 och det var hur underbart som helst! Förmiddagen tillbringade vi utomhus och åkte stjärtlapp vilket var en succé. Albin gillar verkligen att vara utomhus och det ska bli så skönt till sommaren när det blir smidigare att ta sig ut; på med kepsen och sandalerna och ut! Fast det är inte fy skam att vara utomhus under våren heller, speciellt inte eftersom jag beställt den bästa våren detta år.

Igår hos kuratorn pratade vi om det filter som ni "vanliga" människor har. Det filter som gör att allt som sägs och händer i er närhet inte går rakt in i hjärtat på er. Vi kom in på diskussionen när jag berättade att jag har väldigt svårt att koncentrera mig, speciellt på jobbet. Kan absolut inte påstå att det bara beror på pratglada arbetskamrater, jag ställer till med en hel del oreda själv och det underlättar ju inte direkt.
Jag kan  beskriva känslan som att jag helst vill sitta med hörselkåpor och skygglappar på för att fokus inte ska flyttas från min uppgift. Helst av allt skulle jag vilja sitta inlåst på en toalett och förbereda mina lektioner, men det går ju inte av flera orsaker... På er "normala" människor finns det ett fungerande filter som sorterar bort allt som du inte behöver bry dig om. På mig, just nu, går allt rakt in. Filtret är under uppbyggnad och inte speciellt effektivt ännu... Det är ganska jobbigt att det är så. Att inte kunna sortera vilka intryck jag vill ta till mig och vilka jag kan hoppa över. Hoppas det inte tar alltför länge innan filterfuktionen återkommer.
Fast som jag sagt tidigare så är vårterminen min resa tillbaka till arbetet och jag räknar inte med att vara tillbaka för fullt förrän 7 oktober 2009. Då har vårt sorgeår passerat... på lördag är det exakt 7 månader kvar och jag längtar.
Tänk att få vakna en solig morgon 7 oktober 2009. Hur kommer vårat liv att se ut då, dagen efter Albins 3-årsdag? Vilmer fyller 1 år som änglagosse och vi har klarat av det första året som änglaföräldrar. Med lite tur finns det dessutom ett syskon till Albin och Vilmer i min mage. Kanske har vi fixat gravsten till graven? Kanske inte? Höstarrangemang på graven? Ny lykta kanske? Är stugan klar? Ja, klart att den är klar! Har moster S flyttat hem? Självklart har hon det!

Under Albins sportlov har han börjat fantisera. Han ser ormar i hela vårt hus. Ormarna slickar honom på fötterna så han får ont och jag måste uppfostra ormarna hela tiden. Säga åt dom med jag-budskap att det inte är okej att slicka Albins fötter. Idag har ormarna åkt Bobbycar med Albin, naturligtvis efter att jag frågat om dom ville åka Bobbycar med honom. Två stycken fick visst plats. Sen ritade dom en teckning, Albin ritade ett flygplan och ormen ritade en blå segelbåt.

Utöver allt detta så ringer Albin mer än gärna till olika personer och pratar lite smått med dom. Igår ville han ringa till dagiskompisens E´s storebor B som går på 6-års och fråga om dom skulle leka. Idag har han pratat med min kompis N och sagt "Jag funderar, ska vi leka?", "Varför säger du nej?", "Till Stockholm", "Ja, okej..."... Kom ihåg att det är fantasier, men det är underbart att stå bredvid och se hela skådespelet! =)

Alfons Åberg hade Molgan - Albin har ett gäng ormar.

Kommentarer
Postat av: A

E och B är ju tyvärr prickiga, annars är dom nog alltid på lekhumör...;)Kanske svänger min lill E och jag förnbi någon förmiddag då ni är ute och leker en stund... fast hon pratar ju ingenting...

2009-03-05 @ 22:00:43
Postat av: Maria

Du är fantastisk på att skriva och sätta ord på dina upplevelser !!

2009-03-05 @ 23:43:23
Postat av: niina

haha :D söt albin

2009-03-06 @ 11:50:40
URL: http://niinini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0