Varför?

Jag har sportlov och ska bara njuta! Tänk er - flera dagar då vi bara kan och verkligen ska slappa och ta det lugnt. Var och kollade, eller snarare försökte kolla på ett par skidor idag, men med en gosse som springer omkring och kastar fotbollar i en butik så går det inte att koncentrera sig på affärer. Får ta det senare i veckan, men det måste vara klart till tisdag nästa vecka för då ska jag glida run spåret på friluftsdagen på jobbet. Snart blir det till att skaffa takbox också! =)

Alldeles för en stund sedan kom jag på vem Albin liknar. En rumnisse från Ronja Rövardotter, dom säger ju också varför hela hela tiden. Jag tror helt seriöst att jag ska räkna antalet "varför" i en timme, bara för att få lite värdefull statistik på det. Idag har det verkligen sprutat ord från den pratkvarnen, han har bara varit tyst när han sov... Han har dessutom haft namnsdag idag och det firade han med att äta kladdkaka som hela familjen bakade på morgonen! Hurra hurra ALbin på din namnsdag.

Senare ikväll ska jag slå på stor och se Beck, jag brukar normalt inte se filmerna för de slutar så sent och ska jag upp och jobba på måndag så är det kört med mitt goda humör om ja ginte får den sömn jag behöver.

Imorgon blir det kalas för fyra personer, tre på en och samma gång och den fjärde på kvällskvisten. Ska bli trevligt med lite surr om allt och inget.

Hmm... vad mer? Jo, igår var vi till våra bekanta som också förlorade ett barn under graviditeten. Vi var där och åkte bob för fulla muggar, Fick även se en bild på deras dotter, den som fotografen i Sunderbyn tagit. Ramen och stilen på fotot var samma som för Vilmer. Tänk att de två små barnen nu får ligga bredvid varandra och ha det alldeles underbart i himmelen när de tänder alla stjärnor. På något sätt känns det så väldigt fint att vi fått våra gravar i närheten av varandra, bra för Vilmer och E´s skull. Om mitt teflonminne kommer ihåg rätt så har de också valt familjegrav vilket i sin tur betyder att vi kommer att ligga bredvid de människor som vi umgås med idag. Hur vanligt är det på en skala?

Vasaloppet har genomförts idag och just nu finns det säkert massor av människor som känner sig rejält utmattade och helt slutkörda. Fast om sanningen ska fram så är det faktikst en hemlig dröm att få åka Vasaloppet... Precis lika hemlig som att jag gärna skulle vilja läsa till Polis... och göra utlandstjänst... och vistas ute i skärgården under islossningen! Måste nog börja ta tag i mina hemliga drömmar, men var ska jag börja??

Kommentarer
Postat av: A

Hinner du inte fixa skidor så har jag att låna... ska ta med mig både slalom och längd, och jag kan ju inte åka på båda samtidigt! Fast snart är det vår, och då är det bra att ha egna... =)

2009-03-02 @ 07:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0