Mixad version

Jippiii, jag tror vårt internet fungerar nu. Några timmar senare har jag mest troligt kommit på vem Helena är; det fanns några tänkbara alternativ så min förvirring beror inte bara på mig utan det var helt enkelt omständigheterna som ställde till det!
Dr Bergman imorgon och det blir trevligt att möta honom igen - hoppas jag får några sekunder över så jag kan rapportera om läget efter det mötet. Skulle jag innehålla ett tekniskt geni så skulle ni få se ultraljudsbilderna här på bloggen, men nu får vi se hur det blir med det. Och till er alla som kan detta med teknik; låt bli att komma med kommentarer/tankar som "det är ju bara att..."! =) För mig är det inte så bara och nej, jag har inte lust att lära mig det just nu.

Morfar sitter barnvakt åt gossen på fredag kväll när föräldrarna roar sig kungligt på var sitt håll! Jag på fest och Fredde på fest förtäckt i namnet "Vårfiske".

Hurra för mig som jobbat igenom alla mina utvecklingssamtal för terminen - skönt att de är över och kul att vi fått bra kritik från våra föräldrar! Tack så mycket om någon av er hittat hit. Utvecklingssamtal är jätteviktiga och med den individuella utvecklingsplanen så fyller det en bra funktion för utveckling. Men jag ska inte sticka under stolen med att det tar en enorm tid för mig att förbereda allt material, ladda mentalt, genomföra alla samtal och sammanställa samtalen. Men det är värt varena sekund, både för mig som lärare och för elever/föräldrar.

Till helgen blir det mest troligt utflykt till en grotta. Albin är överlycklig över det lilla äventyret efter min presentation i eftermiddag. Håller bara tummarna för att det blir av... Då får vi kanske användning för Albins ficklampor och pannlampor på riktigt och inte under fejkade mörkerpromenader.

Info om bebisen så tror jag att jag känt den sprattla lite. Men en stark betoning på tror, det kan ju ha varit något annat men känslan kändes bekant och bökade runt i minimagen. För övrigt börjar magen puta ut en del nu, fortfarande går det att dölja med rätt kläder och framhäva med fel kläder. Snart åker mammaklädeslådan fram igen - den som nyss åkte in i garderoben med tårarna rinnande ner för kinderna. Tänk vilka vändningar livet har att erbjuda?! Både glada och tråkiga.

Denna sommar hade jag verkligen laddat inför att få skjuta loss men nu blir det inte så, inte med AK4 i alla fall. För enligt säkerhetsreglerna så får jag inte befinna mig på en skjutvall i mitt tillstånd än mindre skjuta. Men jag tror att jag måste avlossa några skott bara för att få känna lukten, kanske inte med AK´n men det finns ju andra vapen att skjuta. Har en licens som måste förnyas och där gäller inte samma regler och det är inte samma kaliber på vapnet heller.

Äh, nu är det nog från mig för denna gång. Mer ord imorgon om lusten faller på efter läkarkontrollen.

Tingeling

Kommentarer
Postat av: A

Vi ser också fram emot helgens picknick... (eller jag)E visar troligtvis inte sin uppskattning förrns det är dags att gå hem, och hon helst av allt vill stanna kvar och leka med storpojkarna (som hon säkert kommer att kalla Albin)

2009-05-12 @ 23:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0