De senaste dagarna...

Klockan är före 8 och det är lördagmorgon. Om jag hade fått välja hade jag gärna legat kvar i sängen och dragit mig ett bra tag till... nu fick jag ett slag i ansiktet och vaknade redan innan klockan 6. Igårkväll hade vi personalfest och den var lyckad, i alla fall så länge jag stannade kvar. Jag rundade av min kväll ganska tidigt eftersom jag är sjäv med Albin denna helg eftersom Fredde är på sitt efterlängtade vårfiske och jag anade att det blir en tid morgon, som vanligt. När jag dök upp hemma möttes jag av en mycket trött morfar som gjort sitt bästa för att ta hand om barnbarnet... det mest fantastiska var att när jag kröp upp i sängen bredvis gossen så ser jag att pyjamas är något barnvakten rationaliserat bort totalt. I sängen ligger lillen med sin nya grävmaskins t-shirt, blöja och kortkallingar. Hur skönt kan det vara att ha på sig ett par tajta kallinga ovanpå blöjan?! Nå, hur som helst hade båda parter haft jättekul och det är ju huvudsaken. =)

Gårdagens fiskerapport var typ 5-6 fiskar.

Eftersom jag letar efter ett begagnat växthus med ljus och lykta så måste jag bara passa på här också. Jag har lagt ut en annons på Blocket men än har ingen nappat. I värsta fall får jag väl köpa ett nytt men det gynnar inte min ekonomi just nu... äh det löser sig säkert på ett bra sätt! Eller hur mina läsare? =)

Eftersom vi har/haft krångel med vår internetanslutning så blir mina uppdateringar inte så regelbundna och onsdagens besök hos Dr Bergman har inte fått några ord på pränt. Vi träffade honom i ca 17 minuter och han gjorde ett lugnande ultraljud och vi fick se den  lille bebisen boxa runt i magen. Ganska läskigt att se hur det sprattlar och inte känna ett dugg! Hur som helst så kommer vi att göra ultraljud en gång i månaden och behövs det fler gånger så får vi fler gånger. Det var skönt men på samma gång är det väldigt gruvensamt att det kommer bli en tung tid kring vecka 28-29 i graviditeten. För det lär det bli, även om jag själv helst vill slippa det. Jag gillar inte att vara i situationer där jag inte vet hur jag kommer att reagera eller hur det kommer att kännas för det snor mängder av energi som jag vill ha till annat. I mitt fall kommer vecka 28-29 vara precis i anslutning till när skolan startar så bättre timing hade varit önskvärt men nu ska jag göra det bästa av mitt utgångsläge.

Eftersom det var party igår så är jag trots att jag var spiknykter och åkte hem tidigt supertrött. Det känns verkligen som att förra helgen i Sthlm, fest igår och all alone at home tar ut sin rätt - även om det är skönt att ha hela huset för sig själv ibland! För ja, jag gillar att vara själv då hinner jag filosofera och vrida och vända på saker ganska bra.

Nästa helg har Albin och jag bestämt att vi vill åka på vårfiske tillsammans med Fredde. Vi tänkte åka till Albins farmor och farfars stuga och ev sova över där och vädret är okej. Den lille längtar efter äventyret... men det gör även mamman.

Nu ska jag försöka hitta några kläder att dra på mig och sedan blir det frukost nr 2 och sedan utgång för att pyssla på gården men lite växter som jag ska ta livet av.


Tack för en trevlig fest F-K!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för en trevlig morgons utflykt! Vi hade jättetrevligt. /A&E

2009-05-17 @ 20:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0