Växthus - yes!

Tisdagen har passerat och vi har en sjukling i huset. Det är pappan som blivit däckad av en förkylning som orsakats av helgens vårfiske mest troligt. Nu ligger familjens planerade vårfiske i farozonen så vi håller tummarna för att han ska repa sig.


På växthusfronten har jag fått napp! En man som har ett växthus i Boden vill bli av med sitt för 350:-. Huset är utan glas men det hade ju ingen betydelse, det blir ju bara lättare att frakta hem huset utan glas. Han skulle maila över en bild på fredag så då ska jag besluta mig för om jag tar det eller inte... men medge att det ser lovande ut. Det ska bli så kul att få flytta ut min tomat, paprika och gurkplantor och framförallt blir det jättemycket plats över i köket! Håll tummarna med mig att det verkar okej.

Uppdatering: Jag har fått tag i ett växthus i byn så det verkar lösa sig! =)

På bebisfronten så har jag bokat tid för rutinultraljud den 10 juni klockan 14, besök hos BM den 30:e juni med start på lab och sen vidare till BM. Synd bara att min egen BM har semester så det blir till att träffa en annan tjej, men henne träffade jag en gång när jag väntade Albin och hon var jätteduktig så det blir säkert bra. Bad i alla fall min egen BM att informera vikarien om hur läget är så att jag slipper dra det, igen och igen och igen.


Albin och hans mamma väntar på sommarlov och det tar sin tid innan det dyker upp men förstå vad efterlängtat det är. Jag ska verkligen göra mitt bästa för att dra mitt strå till stacken vad gäller stugbygget, det är ju nu jag kommer in i bilden när det ska målas och fixas med inredning - fast det är ju ett tag kvar dit. Sen är det bara en bastu som ska på plats. Och en altan. Och en trapp ner från övre altanen till den nya altanen. Och en diskplats.

Men jag lovar att när det är klart i stugan invändigt så ska jag bjuda på tjejkväll! Men alla ni som förväntas bli bjudna, det blir inte under sommaren. Sikta in er på en mörk höstkväll.


Systeryster åker till Barcelona på torsdag och semestrar med tjejerna. Samma systeryster hoppas på jobb på samma plats som jag jobbar. Jag håller tummarna för hon skulle verkligen passa hos oss! Dessutom skulle det vara roligt att ha henne närmare oss nu, speciellt när hennes utlovade barnvakteri börjar behövas.

Jag har jobbat idag också. Då fick jag reda på av några elever att det finns en 15-årig tjej någonstans i Sverige som är gravid, med tvillingar.


Helt plötsligt känns mitt liv ganska enkelt att leva med ett barn uppe i min säng, ett uppe i himmelen och ett i magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0