Asta och Astrid

Natten har varit underbar: Helmer ammades kring 20-tiden igår och nästa amning var kring 1.30-tiden så jag har fått många sköna timmar sömn i natt.
Bara för att en gosse är glad så betyder det inte att den andra är det. Modell äldre säljer jag snart på Blocket. Det är sura miner och gnissel och gnäll hela tiden. Det gnälls om plåster som bucklar ihop sig, kläder som sitter snett och fle tv-program.

Vi åker till Mormor så snart Helmer vaknat och ätit igen. Då blir i alla fall den äldre (över)stimulerad och får roligt. Dagens spruta är inställd eftersom pappan i huset är osäker på om han vill att Albin ska ta den. Har försökt att få besked om hur vi ska göra med sprutan i flera dagar för att ev kunna avboka tiden så någon annan kan ta den. Tror ni jag fått ut något vettigt svar? Nej, just det...

Min beställning på amningskläder har inte kommit ännu men jag väntar för fullt. Har försökt låna ihop lite också så jag har kläder för olika tillfällen och nu tror jag att jag fått ihop så att det räcker. Klädproblemen för en tid framöver är löst - skönt!!

Igår ringde F hem och berättade att han ska ta ut sin innestående semester innan han blir uppsagd 15 januari. Det betyder att mellan 8 december och fram till nyår kommer vi att vara hemma båda två. Det ska bli så skönt så skönt. Kändes lite onödigt att ta ut så många dagar semester i pengar när det är tiden vi vill åt just nu. Det verkar som om jag får min vardagslyx till slut.

Igår anslöts elen till stugan och om många timmars jobb så har vi el på plats. Försökte luska reda på hur många timmars jobb det ligger bakom ett elektriskt ljus i stugan men har itne fått något svar på det ännu.

Min bil är lagad och det vara bara en slang som satt löst... 271 riksdaler kostade reparationen så det var julklappsvänligt.

Till middag blir det hamburgertallrik och Moster äter middag med oss. Hoppas det ska smaka gott och att kvällen blir finfin.

Jag känner verkligen att mitt bloggande går på sparlåga just nu. Det är ostrukturerat och bara en massa trams, men jag kommer fortsätta att skriva. Du som vill fortsätta läsa virriga inlägg gör det. Jag skriver för att tömma min hjärna på skrot.

Asta och Astrid har namnsdag idag, enligt Bolibompa som står på i vanlig morgonanda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0