6.50

klev Albin och jag upp denna morgon.

Summan av fredagen;
- Grannens skrotupplag med skrotbilar har minskat. Hux flux var två bilar bortforslade. Tidigare i veckan försvann en lastbil från gården och nu återstår bara... få se... en bil!
- Julhälsningen(ja jag vet att det är tidigt men jag är rastlös) som Albin delar ut till nära och kära kom med posten igår. Hur gullig som helst. Fast lite gnager det i mammans samvete att bara han ska hälsa god jul till nära och kära. Bebbsan då? Tröstar mig med att han ädå inte fattar någonting om julen och julhälsningar och att han får sin chans senare, ett annat år så han vet bättre.
- Albin tog varje chans som gav för att förpesta min tillvaro. Vi bråkade X antal gånger och ljudnivån överskred bullergränsen kraftigt. Jag blev glad när F´s kusin klev in genom dörren och tog över leken med gossen. De spelade spel och verkade ha kul. När pappan kom hem la jag mig på soffan för resten av kvällen! Jepp, han känner på sig att jag är helt slut och bara vill spy. Funderar på att ändra dagisdagar från måndag, tisdag, osndag till tisdag, onsdag, torsdag. Då slipper jag två dagar direkt efter varandra med honom själv och kanska fixar det bättre. Alternativet dagis måndag-torsdag finns givetvis också och det skulle Albin bara tycka var kul men det är jag som inte vill jobba som taxichaufför ännu. Jag tar det hellre när bebisen kommit och mitt behov förmodligen ökat... Eller så gör jag på något annat vis då som passar ännu bättre för att mina förlsag just nu är helt värdelösa! =)
- Idolkväll och nej jag har inte någon favorit ännu. Förra året var ju Kevin den som gav ljus i mörkret varje fredagkväll men i år lyser ljuset med sin frånvaro. Eller är det jag som håller på att växa ur Idol?
- Fredagsbastun värmdes självklart upp och jag snabbastade. Är inte mycket för värme ännu men om några veckor ångar jag ut vem som helst.
- Personalfest på jobbet och jag var inte med i år igen. Ett annat år ska även jag ta del av imperiumets årliga personalfest i Luleå!
- Dammsugaren åkte ett varv på nedervåningen och sög upp lösa partiklar.
- Namndiskussionen fortsatte igår och involverade F´s kusin som skrev upp några förslag på listan... Det här kommer bli jättelätt, eller så inte... Fast jag kanske får några sekunder över när jag ligger på BB i väntan på att få åka hem och då kanske jag kommer på det ultimata namnet!

Lördag so far;
- En gammal elev till mig pryder NSD´s helgbilaga. Reportaget handlar om unga mammor. Hade inte kännt igen henne om jag inte läst namnet. Det hade jag aldrig trott om mig själv, att jag inte skulle känna igen en elev på äldre dar. Men tji fick jag.
- Älgsteken är färdig och har varit det i några timmar redan. Morgonstund har guld i mun...
- Barntv avklarat!
- Familjen ivägskickad på uppdrag utomhus och ja gnjuter av lugnet en stund.
- Storhandliingen inför nästa vecka ska ske efter lunch idag. Har kommit på att det är trevligare att veckohandla på lördag än på söndag. Söndag har blivit en dag med ont om tid i vår familj så vi prövar något nytt. Har även testat att handla på måndag när jag lämnat Albin på dagis men då har inte affärerna hunnit fylla på varor inför veckan och många grejer saknas... Idag är det lördagshandlig som gäller i alla fall! Nästa vecka kan något annat passa bättre. Bästa av allt skulle det passa om varorna bara blev hemkörda. En sådan tjänst skulle jag lätt prenumerera på. Maila in listan över veckans varor och vips så står dom på bron i kassarna!
- Middag hos svärföräldrarna; rökt lax och magen skriker redan efter mat! Smarrens...


Tempot idag är lugnt, jag ska vila och slappa. Kan tänkas att det blir en film som avrundar kvällen... Nu ska jag bara surfa vidare i cyberrymden.

Tack och hej leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0