Bebisklädspiller

Idag leverades ytterligare bebisplagg så nu är första tidens garderob fixad. Har suttit och drömt mig bort med de små plaggen i mina händer och funderat över hur små de egentligen är. Svårt att föreställa sig med en 3-åring som både pratar och springer omkring hela dagarna.

Inatt har vi tagit hand om Albinkräk två gånger så ja, vi har en lightform(som tur är) av magsjuka. Alternativt annan magåkomma... Risig mage hos den lille förekommer också så det bli då inte något dagis för oss. Jag tänker inte vara boven som smittar ner hela dagiset och låter magsjukan går runt runt runt en längre tid.

B var och hälsade på idag och det var supertrevligt, alltid kul med besök och lite tjejskvaller. Det får jag alldeles för lite av nowadays. Det är nog sådant jag ska roa mig med sista tiden så att dagarna blir fort avklarade. På tisdag ska jag lyxa till det med middag på stan med brudarna och det ser jag fram emot helt enormt. Håller bara tummarna för att vi får vara friska. Dagtid denna vecka ska jag satsa på att försöka bli vaccinerad mot den nya influensan. Det ska bli spännande och se om jag lyckas eller om jag får ta det nästa vecka.

Albin fick en hel del nya leksaker av B idag och han befinner sig fullkomligen i de övre skiktet av vår atmosfär. Det var traktorer och släp, skogsvagnar och hen typ av "bilgaragebana". Helt perfekt eftersom vi blir hemma i alla fall på måndag.

Efter en helg med lite sällskap känns humöret bättre och livet fram tilll 8 november överkomligt. Med lite tur behöver F inte jobba över alla kvällar i veckan och i och med det blir mitt humör gladare. Får försöka lura hit någon när F ska jobba över så jag får lite sällskap...

Imorgon lägger jag ut ett recept på min specialkladdkaka så glömt inte att titta förbi då också! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0