Eddie? Elmer? Alfons?

Jag vill inte låta gnällig men det är inte kul att vara förkyld. Kan bero på att det är evigheter sedan jag var rejält förkyld senast och faktiskt har glömt hur det var...

Morgonen förflöt på i ett ohyggligt segt tempo. Min första tanke när vi klev upp strax e 6 var att idag är vi färdiga i tid och kan åka på dagis tidigare. Men nej, det skulle ätas frukost framför tv´n hur länge som helst, sen var det kräm och mjölk och efter det avslutade vi hela ceremonin med ett halvt äpple. Vi kom till dagis sent... till och med för sent och det brukar inte hända ofta. Men någon gång ska vara den första och det lär inte bli den sista heller. Fast å andra sidan gillar jag när jag bara kan möta dagen i mitt eget tempo och speciellt nu när jag inte kan hålla ett högt tempo för då blir magen hård som en sten och jag blir snabbt påmind om vad som komma skall.

Försökte fixa lite med fotona som min gamla elev tog på Albin i våras. Tänkte göra några förstoringar att pryda väggarna med i vardagsrummet men tror ni jag lyckades? Nej, inte idag i alla fall för göra ett nytt försök senare när tålamodet är bättre. Är lite sugen på att testa göra en Canvastavla av något foto men jag har aldrig sett någon sådan bild live så jag är lite osäker. Någon av er som gjort eller sett det med egna ögon och vill delge er synpunkt?

Igårkväll disskuterade vi namn. Igen. Och vi är inte eniga. Jag har hur många bra förslag som helst(tycker jag) och varje gång jag nämner ett nytt namn så rynkar pappan på ögonbrynen och säger att det var minsann det konstigaste namn han hört. Mina förslag igår mellan kl 21.15-22.05 var; Alfons, Alfred, Helmer, Elmer, Eddie eller Hjalmar. Sen finns det givetvis en himla massa namn som är superfina men upptagna av andra i vår närhet. Omröstningen igår gav utslaget Alfred för pappans del och jag hade en cool Eddiedag... alternativt en Alfonsdag. Gaah det här kommer bli svårt!! För några dagar sedan var jag helt säker på att jag ville att han skulle heta Elmer så ni ser ju hur lätt jag har det.

Å nu blev jag hungrig också... typiskt. Var är smörgåstårtan jag är sugen på? Fattar inte att den där matprenumerationen kommit igång ännu.


Här kommer ett smakprov på en av bilderna som ska förstoras...


Kommentarer
Postat av: Maria V

Självklart ska han heta Eddie, supergulligt!

2009-10-14 @ 15:58:41
Postat av: Kajsa

Jag känner igen mig i din beskrivning. Du måste göra som jag... Säg namnet till din sambo, men samtidigt måste du säga att han inte får "såga" det direkt. Några dagar senare tar du upp namnet igen. Så var det för oss och jag fick igenom namnet till Mira. Lycka till! :)

2009-10-14 @ 17:13:29
Postat av: j

Vilken fin bild!

2009-10-14 @ 19:40:39
Postat av: A

Eddie låter jättefind!!! Jag har gjort färgbilder på canvas, som blev ganska fina, men de som gjorde dem sa att skarpa/ljusa svartvita bilder blir mycket bättre! Det företag i kalix som trycker på canvas... vi kan prata mer på tisdag då vi träffas!

2009-10-16 @ 10:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0