Festfixning

Ikväll drar vi igång de stora förberedelserna för kalaset imorgon! Det ska dekoreras tårta, slå in presenter, blåsa ballonger och festfixas. Festfixning betyder städa på vuxenspråk... inte det roligaste vi kan göra med en utav det saker som faktiskt behövs.

Idag har jag snusat på en liten kille som heter Lucas(tror det skulle stavas med c) som snart är 3 månader. Vad små dom är och våran lille kommer att vara ännu mindre.

Besöket hos barnmorskan gick i tecknet att hon tog om blodtrycket två gånger även denna gång. Hon tyckte att jag har så lågt blodtryck så hon ville kolla en extra gång även denna gång. Hjärtljuden var fortfarande 148 slag/minut och svar ja, han sparkade mot doptonen igen! Magen hade vuxit som den skulle och det var ju inte någon som har missat det direkt. Vid nästa besök om två veckor så bokar vi in en tid hos SMVC i Sunderbyn i 40 fulla veckor. Om jag inte redan fått ut bebisen men det tror jag inte att jag fått. Sådan tur att han är klar innan BF kommer vi inte att ha, men nog önskar jag att det vore så. Jag längtar så hysteriskt mycket efter vår tredje lillekille.

Småsaker som jag skulle vilja fixa inom kort;
- ljuslykta t graven
- utsmyckning t graven(lite granris, enris, mossa å någon fin pinne eller sten)
- födelsedagsnalle t Vilmer

Fast prio ett ligger på födelsedagsnallen och den ska vi nog kunna trolla fram t 1-årsdagen. Kort och gott så vill jag ha mer timmar på dygnet just nu eller en kropp som inte säger ifrån vid minsta lilla ansträngning. Det skulle jag klara mig långt med! =) 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hihi tack så mycket. Japp, kan höra av mig om vi behöver nå bebisar med i de grejjer vi gör på skolan. =) Nädå, jag har inte glömt bort de, vi får bestämma någon gång sen när lillen kommit ut. Finns bilderna ute någonstans som Evve tagit ? Hade vart kul att kika igenom dem. =) Vi var till friskolan i kalix här en dag, men vi kom på att du inte jobbade mer, men vi såg iallafall en bild på dig. =D

Ha det bra!

2009-10-05 @ 19:03:41
URL: http://lindaia.blogg.se/
Postat av: Jennie

Grattis till Albin på hans dag! Hoppas han får en toppendag!

2009-10-06 @ 16:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0