Tuff tuff tåget

Tänk småirriterad mamma. Tänk väldigt gravid. Och tänk min-sambo-jobbar-över-jättelänge-även-denna-vecka-singelmamma. Då har ni den rösten klar för er. Här kommer repliken(kanske inte jättepedagogisk dock är skrämselpegagogiken min bäst fungerande taktik just nu):

- Nu städar du upp dina leksaker fortare annars kommer du att missa Bolibompa!!!

Nu ska du ställa om till att du hör en 3-årinsgröst. En 3-åring som alldeles just precis kom på hur fantastiskt det är att få plocka upp rälsen till tågbanan som löper runt HELA vardagsrummet. 3-åringen plockar upp rälsen med gripen som sitter fast i en kran som i sin tur sitter fast på en skogsvagn. Lägg även till att 3-åringen tagit av sig alla kläderna och leker nakenfis, skuttar runt och är allmänt tja... glad.

- Men mamma, jag är ju så gullig att jag kan städa upp leksakerna åt dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0