Dag 2

Inskolningen fortsätter och mamman är ännu lugnare. Det ska bli skönt när vi kommit i mål och det blir en vardag att gå på dagis och leka med barnen. Just nu har lillen massor av myror i byxorna för att allt nytt är så spännande! "Mamma det är väldigt jobbigt att sitta still när det är fruktstund" var en av kommentarerna idag när myrorna slog till. När vi sedan kommer hem berättar han nästan lite stolt åt sin pappa att han "laggi på golvet å vila när dom andra barnen åt frukt"... Totalt medveten om att han egentligen gjort något som han inte borde.
Hur som helst så ligger gossen i sängen nu och enligt sista rapporten från honom själv så är han en höna. En höna som ska leka med dom andra hönorna i hönshuset i morgon.

Humöret för övrigt är hormonfyllt idag. Mer än vanligt och det ska bli en lättnad när vallningen är över för denna gång. Efter det hoppas jag den håller sig borta ända tills efter förlossningen och den berömda tredagarsgråten.

Konstaterade idag att det är 7 veckor kvar till lillebrors ankomst. Namnet Hannes får jag inte genom besiktningen, Alfons klarar det och ligger på topplacering, Elmer är en annan favvo hos mig medan Fredde tycker Helmer passar bättre.

Igår avslöjade Fredde att han drömt att vi fick en flicka bara för att alla trodde det skulle bli en pojke. Jag är fortfarande övertygad om att det är en pojke och om att jag ännu en gång om en himla massa år kommer gå med bebismage...


Kommentarer
Postat av: Maria V

Jag röstar på Helmer, supergulligt!

2009-09-15 @ 20:00:17
Postat av: Bella

Och jag på Elmer. Tänkte faktiskt att det skulle vara snyggt med ett namn på E.

Albin, Vilmer och Elmer.



Tycker för övrigt att Elwin är ganska sött :)

2009-09-15 @ 20:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0