"Kom inte hämta mig innan jag lekt klart!"

Efter några dagars kamp är vi på rätt köl igen. Nu har vi sovit gott om nätterna och haft trevliga dagar tillsammans! Igår blel jag förpassad till personalrummet av Albin för han hade inte lekt klart, som han själv uttrryckte det. Efter dagis åkte vi på Lyktan och fikade. Chokladmuffins och festis för Albin och chokladruta och ett stort glas saft för mamman. Sen köpte vi föntsterkitt på Coop Bygg...

Idag var det en solskenspojke som klev upp - det var gympadags på dagis! Väskan med fotbollskläderna(Moster inhandlat i Barcelona) packades redan igår och ögonen glimmade av förväntan. Tänk att ett besök i en gymnasiksal kan gör någon så glad. Jag är oxå glad över att han får möjligheten att springa av sig och känna sig som de stora barnen.
"Mamma, du kan komma å hämta mig när jag har lekt klart med lyftkranen!" var nästa order.
Sagt och gjort, jag hämtar honom kl 13.00 för idag är jag inte sugen på att sitta i personalrummet. Inte för att det är tråkigt på något sätt. Jag känner mig nästan som hemma på Lilla Miraklet, utan mest kanske för att personalen kan få ha föräldrafri rast och slippa mamman som inte har andra vuxna att prata med på dagarna... =)

Åh vi bara måste fixa vårt internet snart. Vet inte varför vi maskar med det hela tiden... Kan ju vara för att vi inte har en aning om varför det fungerar dåligt eller vad som egentligen är problemet. Det här med datorer och internet är en värld så längt bort från mina kunskaper och intressen som man bara kan komma. Eller nej, allt som har med marknadsekonimi, räntor, styrränta, reporänta, skattehöjningar och liknande får mig att känna mig som om jag vore född på Mars. Det är så ointressant och jag har verkligen noll koll och vill inte lära mig mer om det. Inte just nu.

Nu vill jag föda barn. Vill och vill men ut ska han ju. Som vanligt fick sig doptonen en omgång idag hos BM. Allt såg bra ut och nästa besök bokades in till 7 oktober. Jag bytte tid till 5 oktober eftersom 6 oktober är Albins födelsedag, 7 oktober Vilmers och jag antar att vi kommer hoppa på bergochdalbanan igen den veckan. Fast jag vill nog ta den lilla barnkarusellen denna gång. =) Visst får man välja vad man vill åka när det passerat 1 år?
Mitt mål om att ha en gravsten på plats kommer inte att gå i lås. Fast jag börjar gilla det vita, enkla korset mer och mer och känner inte någon stress över att vår fina sten inte finns på plats ännu. Det viktiga är att den blir bra och det blir den om vi får fundera klart innan den tillverkas. Det är faktiskt ett konstverks som ska skapas och det görs inte på en dag...

Fredde jobbar i Vidsel på dagarna nu och får förmånen att pendla i tjänsten. Det betyder att han åker samma tid som förut och är hemma samma tid som förut. Jobbet ska vara klart i slutet av oktober så det här kan bli spännande. Mitt vad det är så får han och hans kollega ta sig en spontan tur tillbaka till Luleå för att en liten en vill komma ut innan 8 november. Mitt vad det är får jag ta taxi till Sunderbyn och han möter upp mig där. Mitt vad det är så är bebisen så smart att den vill komma ut efter en god natts sömn en helgdag...

Här är lite grejer som vi behöver/vill/ fixa t bebisen & Albin;

- mobil att hänga över spjälsängen, gärna med musik(Albin brydde sig aldrig om någon sådan men det kommer bebisen att göra)
- mobil vanlig hederlig
- täcket/filten att ha på golvet från IKEA
- bilstol till Albin. Vill försöka hitta en bilstol som gör att han kan sitta bakåtvänd i minst ett år till eftersom det är säkrast så. Har surfat runt lite och fått tips om en Britax Two Way(tror jag).
- födelsedagspresent t Albin

Å en del andra grejer som jag inte kan komma på nu...´

Snart ska jag hämta min unge som verkar gilla sitt dagis hur mycket som helst! Det gör mamman oxå... alltså gillar ungens dagis.


Kommentarer
Postat av: j

Mobiler finns om ni vill... Britax HiWay kan den kanske heta!? Har hört att den är rymlig. Och du får nog sitta i personalrummet en stund idag också... ;-)

2009-09-23 @ 12:08:44
Postat av: Bella

Om det kör ihop sig så är jag ju skyldig en resa till Sunderbyn :)

2009-09-24 @ 21:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0