Hemma men ändå borta

Fortfarande är jag nästintill lyrisk över min utflykt till skjutvallen i söndags. Kvällen avslutades för min del med en del virrigheter så att min blogg heter annavirrmamma är mer än passande. Jag avslöjar virrigheten när brottet är preskiberat!

Är lite smått irriterad över att jag verkar ha köpt helt fel skivor att bränna över alla våra foton till så nu s itter jag här med ett 25-pack skivor jag inte vet vad jag ska göra med. Bör nog konsultera någon med koll på läget för att själv koll på läget.

Funderar på att boka någon form av fotografering för min familj. Det blev så lyckat förra våren när Albin och jag fotades av E som är en gammal elev till mig. Fotona blev verkligen jättefina och förstoringarna väntar på att RIBBA-ramarna i stor storlek ska hitta hem från IKEA. Eller? Jaha, jag måste dit och köpa dom? Hur som helst så måste jag uppsöka en frisör innan jag låter en professionell kamera med fotografinna komma i närheten av mig och min familj. Min risbuske på huvudet är inte frissad sedan veckan efter Albin fyllde 3 år. 6 oktober 2009 och det är jättelänge sedan. Håret är risigt och utväxten syns mer och mer. Åtgärd: boka tid hos frissan! Total makeover krävs men ack så fräsch och fin jag är i håret sen.

Nu närjag äntligen fått igång Spotify så njuter jag just nu av tonerna från Laleh. Är normalt inte en person med musikkoll men i ärlighetens namn så känner jag mig en aning modern med den bakgrundsmusiken.

Albin och Fredde har fixat en ispropp hos grannen. Albin var helt lyrisk över hur mycket vatten hon hade på sin gård och kallade vattenpölen för hav. Nåja han lär väl vidga sina vyer med tiden och inse att det bara var en pöl.

Min träning går piss. Har inte någon motivation att ta mig iväg och det kan jag väl inte påstå att jag någonsin haft. Måste ta mig en rejäl funderare och intala mig att det är bra för mig och kroppen i längden. Fast med tanke på att jag inte ska äta godis för midsommar så tycker jag ändå att jag är på väg mot ett bra beach 2010.

När vi ändå är inne på sommaren så kanske F jobbar hela sommaren. Hur kul blir det? Fast jo, det blir kul för det betyder att han inte är nere i någon gruva och sover borta varje natt. Och nej, nog vore det skoj med lite semester tillsammans.

Sommarens semesterplaner kan gå om intet. Husvagnen har eventuellt en köpare. Det betyder att vi kommer ta oss ner snabbare och sova i stuga på någon camping. Kan vara en god idé att kolla upp olika campingar och boka stuga ganska tidigt så vi inte blir utan en. Fast jag håller tummar och tår för att husvagnen blir kvar så vi kan ta den för det finns en viss charm med husvagnslivet. Man är borta fast ändå hemma på något vis.

Min onda axel är mycket bättre efter massage. huvudvärken försvann också på kuppen så det kan ha ett samband.

Fick en inbjudan till skytte SM idag på mailen.

Jag tror jag ska förklara för han som skickar sina små "inspirationsmail" med olika tävlingar att han kan sluta med det. Jag är redan frestad upp över örnen och alla mina små kugghjul klurar på olika lösningar för att kunna genomföra tävlingar. Det enda svar jag kan hitta är: det går fler tåg. Jag kan skjuta hur mycket jag vill om många år. Jag kan skjuta mer nästa år än detta år. Jag kommer tycka att skytte är lika kul detta år utan tävlingar som sporrar. Jag kommer tycka att skytte är lika kul detta år utan tävlingar som sporrar. Jag kommer tycka att skytte är lika kul detta år utan tävlingar som sporrar. Jag kommer tycka att skytte är lika kul detta år utan tävlingar som sporrar. Jag kommer tycka att skytte är lika kul detta år utan tävlingar som sporrar. Jag kommer tycka att skytte är lika kul detta år utan tävlingar som sporrar. Jag kommer tycka att skytte är lika kul detta år utan tävlingar som sporrar. Jag kommer tycka att skytte är lika kul detta år utan tävlingar som sporrar. Jag kommer tycka att skytte är lika kul detta år utan tävlingar som sporrar. Jag kommer tycka att skytte är lika kul detta år utan tävlingar som sporrar. Jag kommer tycka att skytte är lika kul detta år utan tävlingar som sporrar. Jag kommer tycka att skytte är lika kul detta år utan tävlingar som sporrar.

Tävlingsgalen? Jag?

Nej. Inte alls.

Kommentarer
Postat av: Emma - williams mamma

Nu har du adressen till min nya blogg :)

Hur mår du?

2010-04-21 @ 21:48:01
URL: http://emmasdiary.blogg.se/
Postat av: Emma

Nu har du adressen till min nya blogg :)

Hur mår du?

2010-04-21 @ 21:49:06
URL: http://emmasdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0