Vi har en kanariefågel!

Skärtorsdag bjöd på Tacos i vanlig traditionell ordning. Bjudningen var hemma hos oss och det smakade väl som det brukar. Yttrade mig för några veckor sedan att jag gillar tacos så mycket att jag kan tänka mig att äta det en gång i veckan. Nu har jag ändrat mig bara så att ni vet det.
Långfredag var en lång dag som vi tillbringade hos mina föräldrar i Karlsborg. Där äkte Albin och F och Morfar på skotertur med pimpling och hem kom dom med två stycken fiskar och en enorm fiskarglädje. Den äldsta och yngsta var gladast!
Självaste påskaftonen tog vi det lugnt. Fokuserade på att hålla Helmer nöjd och glad efter allt flängande och med en förkyld snornäsa var inte det det lättaste, men vi rodde iland uppdraget. Middag med middagsgäster var det som skiljde aftonen från en helt vanlig dag.
Påskdagen packade vi bilen full och begav oss ut till stugan där vi även sov över. Gick över förväntan och hur lugnt och skönt är det inte att bara åka bort ibland. Efter några timmar på annan ort så ser man hemmet med andra ögon. I stugan fick vi faktiskt gjort en del nytta. Kanske inte jättemycket sysslor men sakta men säkert betar vi av listan över sakerna som borde göras. Denna gång fick vi med oss en bäddmadrass och micron dit ut och en massa annat grejs. Mys framför en film och godis i påskägget gjorde Albins kväll till en fullträff! När vi vaknade pigga och utvilade på annandag påsk tog jag tag i vasken till diskhon. Monterade ihop den och nu är den klar att användas om man bara har en hink under som samlar upp vattnet, vill säga. Får väl se hur länge det tar innan någon använder vasken på riktigt och inte tänker på att vi inte har avlopp på samma sätt som i ett hus. F och jag har en liten vadslagning om vem som kommer hälla något i vasken först... borde kanske utöka vadet till självaste tidpunkten för uthällningen. Måste fundera vidare på det! En hel soptipp med brädor fanns och finns fortfarande under vår stuga. Gubben som ägt den före oss gillade att samla på saker som pinnar, brädor, mera brädor och ännu mera brädor. Eftersom vi inte vill ha kvar dom under stugan så drog jag fram ett helt gaffeltruck slass med brädor idag som sedan F kapade till bra bitar med motorsåg. Brädstumparna kommer att ge oss värme i vår och när dom är sut så har vi mer rackelved kvar under stugan. Det räcker förmodligen till en helt egen majbrasa så det är nästa alternativ helt klart.

Kom just ner efter att ha nattat våra gossar. Albin somnar väldigt fort nu jämfört med när han var yngre. Helmer kör på varianten att gallskrika och veva med armarna som en tok så tutten flyger all världens väg. Sedan går han från gallskrik till sovande Helmer på typ 18 sekunder. Jag som mamma förstår inte logiken med att skrika som en dåre och sedan somna tvärt, men jag hoppas att han som gör det förstår vad han håller på med. Jag får mest ont i öronen och en extremt hög puls. Men jag måste berömma mig själv för att jag fått mer tålamod med bebisskrik. Det är långt ifrån perfekt men det är bättre än det var med Albin. Helmer är en skrikunge som inte tystnar om vi proppar i honom en napp - den blåser han bara ut likt en delfin som sprutar vatten från hålet på ryggen. Men allt gapande från hans sida är förlåtet när han tittar på en med sina stora ögon varje morgon när han vaknar och ler från öra till öra och skrattar ljudlöst. Lilla kanariefågeln Helmer(jo, han kan låta som en kanariefågel ibland) =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0