Luftmaskan

En av sommarens varmaste dagar har just passerat. Självklart var jag ensam hemma med barnen och F på kusinens bröllop i Örnsköldsvik. Är lite less på att vi bara får en veckas semester tillsammans för jag känner att det börjar bli ganska tröttsamt att vara hemma på två små, varav den ena inte går att släppa med blicken för då har jag honom där han inte fixar att vara; försöker ställa sig upp under köksstolen, mot hokuspokusstolen så den välter, mot spisen där han släpper taget och drösar i backen... Ja ni förstår att den närmaste tiden blir det ännu minder gjort här hemma - men jag tänker se det positivt, jag får lära känna mitt barn på en helt ny nivå. Och jag börjar jobba i november!

Helmer kryper på alla fyra nu men har inte riktigt hittat takten så det blir vanlig takt på händerna och någon slags dubbeltakt på benen, se ganska kul ut.

Albin samlade mod till sig och övernattade med Moster i stugan helt själv. När jag frågade om hur det kändes så fick jag bara svaret "Men jag bara orkar inte att berätta det hela tiden!" Hmm antar att han haft kul i alla fall.

Grannhusen är till salu och jag håller alla fingrar jag har för att det yngre paret köper huset närmast oss. Tänk vilken lycka med normala grannar i vår ålder. Kan på sikt betyda fler barn på Nedre vägen men betyder helt klart ett par yngre grannar. Hoppas hoppas hoppas dom köper det!
Det andra, lite mer ruckliga hus håller jag också tummarna att någon jag känner köper. Tror den personen skulle bli en bra granne och det öppnar en del andra öppningar, kankse. Jag tänker far och dotter... dotter blir äldre. Dotter vill sitta barnvakt ibland. Kanske, kanske, kanske.... eller så vill hon bara vara en trevlig tjej som inte alls vill sitta barnvakt -  men då kanske hon kan hålla mig uppdaterad på ungdomskulturen.

Albin och jag och kanske F och Helmer åker till Abisko tillsammans med bekanta. Fick en slags föräldra-knäpp-på-näsan och intalade mig själv om att det är inte försvarbart att bo 45 mil från kalfjället och inte visa det för sina barn. Därför blir det Abisko i år och någon annan plats nästa år, men fjällen blir det!

Ögonen kliar som tusan idag och det kan jag bara anklaga min svärfar för. Han slår gräs för fullt och sprider gräspollengrejs över hela byn och allt gräsgrejs hamnar i mina ögon. Aj.

Har för övrig ett fel på min hjärna eller två rättare sagt. Det första är hur man hellre ligger på en skjutvall än är hemma och åker t någon badplats med familjen och det andra är att jag börjat virka mormorsrutor! Jepp det stämmer och jag har fått ihop 12 stycken som jag virkat ihop till en filt och mer rutor ska det bli. Är som besatt och tänkar bara luftmaskor och stoplar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0