Jag har en skruv löst eller en skruv för mycket

Jag är en förvirrad själ. Totalt förvirrad ibland fast skenet kan nog ge budskapet om att jag har koll på läget. I början när jag kom tillbaka till jobbet så gick jag till fel klassrum flera gånger första veckan, missade lektioner för jag läste schemat fel. I somras kan det väl hända att jag glömde en eller annan pryl på vallen efter träningen. Men tänka sig - allt kom till rätta förr eller senare.

Min syn på livet är en aning förändrad efter 7 oktober 2008. Det är inte hela världen om det inte blir som jag tänkt mig från början. Kanske ett litet världskrig, men inte hela världen. Tänkte på det förra veckan att det har gått över två år sedan och fortfarande känns det konstigt. Livet känns annorlunda på något vis. Kommer så väl ihåg en gammal kollega till mig som kom tillbaka till jobbet efter semestern och meddelade att "Nu har jag fyllt 40 så då får man säga vad man vill och man kan göra precis som man vill!". Det är en ganska bra beskrivning på hur jag känner det ibland. Förut kunde det hända att jag gjorde saker mot min vilja, jag kanske gick på det där mötet för att jag "borde göra det" eller kanske hälsade på de där vännerna fast jag var så trött att jag egentligen inte orkade det. Nu gör jag inte det längre om magen säger att jag inte ska det. På något sätt är det ganska skönt att bara följa sin egen röst och göra det jag har lust med. Nu menar jag inte att jag bara gör roliga saker hela tiden men kan jag välja så gör jag det. På så sätt får jag ju hela tiden göra saker jag gillar, saker jag tycker om!!

Hoppade på ett helt galet projekt idag, tror jag. Njimegenmarschen. 4 mil per dag i fyra dagar... Helt galet jag vet, men fatta vilken utmaning?! Jag en totalt otränad kvinna ska med full militär utrustning plus packning på 10 kg gå så länge... i så många dagar. Hur som helst är det en grej jag bara måste göra i mitt liv, precis på samma sätt som att jag någon gång ska gå högvakten.

Undra vilken del i hjärnan jag saknar... eller fick jag en del för mycket?

Det spelar egentligen inte någon roll för jag vet att det finns likasinnade och inte bara en sådan, utan flera. =)

God Jul på er knaspottor!

Kommentarer
Postat av: Same same

ja, du vet ju att det finns fler som är likadana :P. Nåt fel som är trasigt och jag har letat skruvar och muttrar hela livet utan att hitta rätt dimension :D.

Skrattade när jag läste, glömt en och annan grej på vallen...

2010-12-14 @ 09:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0