Kallnad ånga i bastun

Helgen har bara börjat och massor av roliga saker står på schemat. Kalas, tjejträff och semmelbak... Dessutom är min plan att furutaket i stugan ska målas klart i helgen!

Efter att ha lagt mig strax efter klockan 19 igår och vaknat 12 timmar senare känner jag mig utvilad och det är grymt skönt. Jag blir som en ny människa med rätt mängd sömn i kroppen. Iofs är det ingen nyhet att jag är en trevligare prick när jag sover gott om natten.
Idag har vi skrotat på här hemma och fixat presenten till Pappan i huset som fyller år imorgon. Då blir det semmelbak för Albin och mig och sedan ska vi frossa. Som ni kommer ihåg blev det inte så mycket frossa på Fettisdagen för då hade vi magsjuka i huset. Den verkar dock ge med sig och snart har Albin samlat på sig kraft för att möta en ny dagisvecka. För första gången på evigheter så längtar han dit. Det roliga i kråksången är att varje gång vi lämnar honom där så vill han inte vara där och när vi hämtar honom är han hur glad som helst och har haft jättekul!
Helmers förkylning/hosta verkar vara bättre och idag har han *peppar peppar* sovit väldigt bra. Den senaste tiden har han bara sovit 30-40 minuter och sedan vaknat och varit inte utvilad utan en oerhört kinkig Helmer. Men som tur är är vi två vuxna hemma på dagarna så de senaste tre dagarna har vi lagt stor energi på att aktivt få honom att sova längre för det behöver han och det verkade lyckas idag. Om det sedan håller i sig imorgon är en annan visa - men idag var en bra dag.
Igår kom sommargästerna från Norge över med en stor kasse choklad och godis från butiken. Min favorit i påsen hittills är Påskeskum typ Juleskum fast med kycklingar och ägg och grejer istället. Chokladen testar vi så småningom.

Albin har blivit en bastufantast han med och det är jag glad över. Då kan jag ligga på översta laven och han leker på den nedersta och så umgås vi. Ibland blir det dock för varmt för honom och då säger han oftast;

Nej du Mamma. Nu går jag ut och kallnar mig så får du ånga en stund!

Han kallnar och jag ångar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0