Ordningen är snart tillbaka

Albin flyttar ut i sovalkoven säger han. Hur det blir med det när kvällen och hopp i säng närmar sig, han brukar ju kunna dra sig tillbaka i sista stunden.

Vi har i alla fall inrett sovalkoven för vilken gång i ordningen under förmiddagen. Det bäddades rent och kopplades in lampor och en krog med böcker sattes på plats. Albin själv drog in två stycken fejkpelargonier och placerade dem i fönstret för hemtrevnadens skull.

Helmer sov en stund i sjalen på förmiddagen när jag dammsög och det verkade uppskattas av båda brorsorna. Albin gillar också och dammsuga och han tog även initiativet till en skuromgång här senare idag. Så snart är vårt hem skinande rent i några timmar! När jag laddat klart och tvättat undan det mesta av vanliga tvätten ska jag ta tag i soffans dynor - det ä rhög tid för det nu och kan det passa bättre nu när vi mest troligt avslutat denna omgång av magsjuka barn och en kräkbebis?

I stugan är ännu en väggskiva på plats och när jag laddat om målarhänderna tar jag tag i väggarna. Känns skönt att jag kan ta tag i att få klart några saker där även om det sker i små korta arbetspass för min del. Mycket köra blir det men det är det helt klart värt.

Imorgon ska Pappan i huset erkänna att han är pappa till Helmer men det är väl allt som står på schemat förutom att Albin ska till dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0