Onsdag

Igår träffade jag en trevlig läkar(inna) som tyckte att jag gör allt jag bara kan för att slippa migränen och ska fortsätta med det. Det jag får bättra mig på är att skapa lugna stunder för avlsappning mer ofta så det ska jag ta till mig. Idag blev det en lång stund på spikmattan och det var dunderskönt. Men varje gång jag ligger på den känner jag mig som en klubbad säl. Avslappnande? Ja i allra högsta grad!
Dundermedicinen jag fick på recept var Treo som är det enda jag kan äta under tiden jag ammar och efter det fick jag något som hette triptaner eller nåt i den stilen. Om jag tar det under tiden jag ammar så kan jag inte amma på 24 timmar så just nu är det ett dåligt alternativ. Men som hon sa; Du har ett liv efter amningen också och då fungerar dessa bra!

Känns underbart att veta att jag har ett liv efter amningen för så känns det inte alltid. ;)

Imorgon får Helmer sin första spruta och det blir intressant. Det lär skrikas en hel del för nu ör det två sprutor, en i varje ben, efter varandra. Men vi får se det i ett långsiktigt perspektiv - vaccinering är bra i längden!

Idag har jag självklart haft ont i huvudet så jag avbokat ett årsmöte med Bilkåren. Känns trist men det är enda sättet att unvika fler migränanfall än nödvändigt.

Nu är det Bolibompadags...

Tjing tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0