2.39 godnatt

Igår hade Helmer magknip igen. Det var ingenting som var riktigt bra och F och jag bar honom i skift för emellanåt var han hur nöjd som helst och somnade i vår säng - för att sedan vakan hastigt och skrika av smärta. Jag berättade tidigare om att jag beställt "pysventiler" som kan hjälpa till att få ut gaserna och dom testade vi igår och ja vi fick ut en del gaser. Om det var det som gjorde honom lugn oc tillfreds eller om det var magknipsmassagen det vet jag inte. Men han blev lugn och 2.39 som han så gott så gott.
2.40 började Albin klaga över ont i foten och vrida och vända på sig i sängen. Det hela slutade med att alla låg vakna i sängen kring 3-tiden inatt och den enda som som djup det var Helmer - han som tidigare höll oss vakna med sin gälla pipa.
Behöver jag säga att F försov sig idag. Vi vaknade kring 7 och där låg han under täcket totalt ovetande om att klockan redan ringt för 2 timmar sedan... men vad kan väl passa bättre än en sovmorgon när natten varit ett litet kaos. Fast du som är förälder till ett kolikbarn skulle förmodligen kalla det en av dina lugnaste nätter.

Idag väntar tacobjudning borta och det känns riktigt skönt att slippa laga middag efter denna natt. Det enda jag kan tänka på nu är hur skönt det är att sova! Det är skönt och det ska jag göra ikväll.

Igår fick vi besök av två gamla elever till mig. Tjejerna M och N som är systrar. Besöket var uppskattat av alla som var hemma och än en gång slår det mig hur gärna jag vill ha vettiga grannar i det tomma huset närmast oss. Människor som bara kommer över och bär lite bebis eller leker med rastlös Albin. I alla fall så fick Albin leka lite kurragömma som han älskar men han var lite besviken över att dom lekte leken så kort, det var det enda som han inte var nöjd med fick jag veta när vi pratade innan läggdags.

Nej gott folk nu ska jag ta och spraya nässpray och slappa i soffan innan sirenen drar igång igen. Om en timme är det dags för mitt vardagliga samtal med Gbg.

Fridens

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har ni prövat de där dropparna som man kan ge innan man ammar mot magknip?

2010-01-16 @ 20:48:00
Postat av: Niina

hehe, Albin är bara för söt! Vi kommer gärna och bär på lilla Helmer och leker m. Albin nån annan gång :)Kram

2010-01-18 @ 13:09:39
URL: http://niinini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0