Den andra julen

Älgfilé och Hasselbackspotatis kommer att landa i min mage om några timmar. Vi ska på födelsedagsmiddag hos min pappa som fyllde år tidigare i veckan.

F är i skogen och hugger ved, Helmer sover i vagnen på bron och är väl påpälsad eftersom det är -18 grader ute. Han lär sova gott i åkpåsen som ser ut att vara av det gosigaste slaget... Albin är lite smått rastlös så jag försökte ta initiativet till att spela ett spel tillsammans med honom. Han gick för att hämta ett spel och fastnade någonstans på vägen men han lär ju återkomma med ett spel i högsta hugg precis när jag inte kan spela. =)

Imorse drömde jag mardrömmar under min sovmorgon. Det fanns en familj med lodjur i vår lagård och djuren bet små barn. Läskigt värre och visst finns det bättre sätt att vakna på en lördagsmorgon?

Till veckan börjar F jobba igen och det känns faktiskt bra. Då blir jag herre i mitt eget hus igen och kan flytta saker åt vilket håll jag vill utan att han ska fråga varför jag flyttar den där saken, igen. Jag väntar ju ff på stylingen av systeryster och när hon kommer hem från Thailand så bär det av till IKEA för lite små inköp som ger det där lilla extra!

Jag skulle behöva en till julafton redan nu. Jag har kommit på att det finns så mycket saker jag faktiskt behöver så en andra julafton vore inte helt fel!

Önskelista för den andra julaftonen;

täckjacka(bidrag finns ff kvar och inköp är på gång)
vinterskor/kängor som är promenadvänliga
mellanlagert(ni vet kläderna du har ovanpå understället men under täckjacka/byxor)
varma ullstrumpor i tunnare modell
kjol och byxor i passande storlek
2 st 80 cm sängar till stugan
mindre magknipskvällar åt Helmer
lagom med pengar
färdigrenoverad stuga
solbränna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0