Knut

- Jag vill inte vara här!

Det var någon som protesterade idag när han skulle vara kvar på  dagis. Förstår att det känns lite jobbigt när han har varit hemma hur länge som helst. Att komma in i rutinerna igen är inte helt enkelt även om vi inte vänt på dygnet eller liknande. Men bara det att vara där det finns en massa andra männsikor omkring sig hela tiden är ganska uttröttande de första dagaran. Jag vet ju själv hur det är med alla ljud som finns på en skola.

Idag ska jag;
kanske dammsuga. Väntar tills Albin kommit hem så kan han hjälpa mig. =)
göra brunsås till köttbullar och potatis
göra annat som faller mig in

Är hur sugen som helst på att baka bullar men det finns varken grejer hemma eller lust att göra det när jag är ensam hemma. Så bullmammig har jag inte lyckats bli ännu, men det kommer kanske en dag. Undra vad det egentligen är för egenskaper jag måsta besitta för att lyckas med bullbak och barn hemma? Stresstålig? Skriktålig? Det betyder att det är kört redan nu... blir inga bullar. Tur att det finns annat fika som inte tar lika länge att baka; kladdkaka, sockerkaka, kolakaka, kärleksmums...

Idag har Knut namnsdag. Grattis alla som heter Knut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0