Lovat är lovat

Gårdagens huvudvärk visade sig vara migrän. Det var andra gången jag har migrän i hela mitt liv så jag ska absolut inte klaga men vidrigt var det. Jag spydde som en jag vet inte vad och huvudet höll på att gå i bitar.

Idag har jag storstädat sovrummet bara för att det ska kännas fräscht där vilket det inte gjorde igår när jag hade min lilla migränhåla där. Ut med dammet och in med ny, god vinterluft!!
En vedpall har fyllts med ved under tiden Helmer sov, dessutom hann vi med en kort promenad också när det var ljust ute. Jag har med andra ord kunnat göra lite nytta medan H sov och det är annat än vad jag kunde göra när Albin sov. Allra helst när han sov ute. Då var det antingen bara att promenera tills han vaknade eller stå och dra vagnen, promenera där jag inte mötte någon jag var tvungen att hälsa på för då vaknade ungen. Nu kan jag prata, stanna vagnen, starta vagnen, köra skoter/traktor/bil i närheten av vagnen skulle rent av tro att jag kan spränga en järnvägsbro(jepp jag har sprängt en gång i mitt liv och kastat handgranater 2 gånger!!! På riktigt!!)

På senare tid har Albin visat mer och mer kärlek gentemot sin lillebror. Det första han frågade efter i morse(natt) var vars Helmer är. När han sedan vaknade på riktigt dök han över mig i sängen bara för att "känna på Helmer" som han sa. Det betyder att han vill stryka på huvudet... Så sött så sött. Albin lovar också att Helmer ska få låna dom blåa skidorna för dom kan inte Albin ha mer och han lovar också att han alltid ska vara snäll med Helmer. Dom ska aldrig bråka.

Förstår ni vilka underbara barn jag har och ur ljuvlig min framtid ser ut. För man måste hålla det man lovar, visst är det så?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0