Ragg

Tänk att jag, vårt hems hushållerska på heltid, slipper laga middag idag. Det ska tydligen bjudas på raggmunkar och dom steks en och en mycket omsorgsfullt i stekpannan av pappan i huset. Pappan håller dessutom på att tappa humöret när han inser att det är bökigt att få till en fin bra form utan en mängd potatis i en och samma plätta. Mitt tips om att göra den som en ugnspannkaka ratades redan från början men nu kan han antagligen se fördelarna med det - och jag får tampas med hans dåliga humör. Förstå att denna familj varit lycklig om han gjort som jag sa från början. Att han aldrig lär sig... =)

En mamma vet alltid bäst! Nästan i alla fall.

Förtydligande enligt Marias V´s kommentar;

En kvinna vet alltid bäst!

Och ja, jag blev mätt och det smakade faktiskt bra...

Kommentarer
Postat av: Maria V

Kvinnor i alla fall, mammor eller inte...

2010-01-10 @ 16:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0