Rätt siffra på rätt plats

Migrän igår igen. Suck vad trött jag börjar bli på det. Men jag antar att det kroppens tecken på att säga att nu måste jag ta det lugnare och inte pressa ihop schemat så jag är borta från morgon till kväll vissa dagar. Min hjärna klarar nämligen inte av det just nu. Den trivs bäst när det är lugn och ro och utan för mycket ståhej.

Igår hade jag tid hos kuratorn och som alla andra gånger så känner jag mig helt normal när jag kommer hem därifrån och totalt utmattad. Eftersom jag itne träffat henne på tre månader så fanns det en del saker att vrida och vända i men det som jag kommer ta med mig mest denna gång var detta. Hon beskrev det som att vi gått i mål i och med Helmer och att det gick så bra under graviditeten. Det är tydligen nu som kroppen och hjärnan kan slappna av och börja anpassa sig till det nya livet. Det yttrar sig genom en enorm trötthet och svar ja; stundtals känner jag mig helt överkörd och int ehelt otänktbart att migränen hör ihop med det faktum att spänningarna äntligen kan lämna kroppen. Det var helt nytt för mig men om jag bara ägnat en kort stund åt att inse att Vilmerreaktionerna fortfarande finns kvar och kanske ännu starkare nu så hade nog även jag insett det. Nu var det kuratorn som berättade det åt mig och det tackar jag för. Det kommer alltså att ta ett tag innan jag är helt "avslappnad" jämfört med om jag inte haft Vilmer med mig i bagaget och bara fått barn nr 2. Så åter igen så är det bara att ta en dag i sänder och känna sig för innan det bär iväg till migränens land.

Helmer är 60 cm lång och väger 5320 gram. Storkillen våran! Vi träffade barnläkaren igår på Familjens hus och fick veta att allt såg bra ut. Vi fick även ut ett recept på Myco... någonting mot torsken i Helmers mun. Den vill verkligen inte försvinna hur vi än gör men nu ska den få flytta ut från munnen minsann. Problemet var bara att när vi skulle hämta ut medicinen på Apoteket så kom inte Fredde eller jag ihåg de fyra sista siffrorna i personnummret. Aningen pinsamt men vi återvänder idag med siffrorna i rätt ordning.
Gissa vem som lagt in personnummret i mobilen för fler nummermissar tänker inte jag vara med om! =)

Idag är det gympadag på dagis och då åkte fotbollströjan på! Pappan skickas ut i stugan för lite snickerier och jag och Helmer tar det chill...

Kommentarer
Postat av: Carola

Vi kom ej ihåg de fyra sista när vi skulle öppna ett bankkonto åt Melker, jag vet hur otroligt pinsamt det är(jag kan dom inte riktigt nu heller, de vill som inte fastna)

2010-01-20 @ 18:05:14
Postat av: annavirrmamma

Bankkontot ja då sa jag fel månad så han blev född i oktober istället för november så det här med siffror är inte min grej just nu! =)

2010-01-20 @ 18:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0