Sluta tjata!

Moster och Albin sitter och pratar vid köksbordet. Det är eftermiddag och middagen har just dukats av bordet. För tydligheter skull så har Moster vanlig tjocklek på bokstäverna och Albin fick den fetare varianten. (Texten inom parentes är Albins tankar tolkade av mig.)

- Men Albin, när ska du komma och sova över hos mig då?
- Nåja... kanske till helgen. På fredag eller lördag. Då kan jag komma. (Hjälp hur ska jag göra nu. Jag vill ju inte sova över där. Fast jo det vill jag... men inte nu. Jag säger att jag kommer till helgen det är ju flera dagar kvar dit.)
- Men det är ju fredag idag.
- Då kommer jag väl kanske på lördag. (Phu... nu höll jag nästan på att åka dit. Tur att jag kan veckodagarna.)
- Åh vad kul Albin. Då kommer du och sover över hos mig imorgon redan!
- Men nu slutar vi väl och tjatar om det där... (Den här frasen har jag hört förut. Den brukar mamma och pappa använda. Den låter bra.)

Moster är mållös och fnissar lite försiktigt.
Albin pustar ut och fick sista ordet.

Så att sova över hos Moster blev det inte av den gången och efter att han tror att hon tryckt ner honon under vattnet under dagens tur på badhuset, så lär det dröja länge länge innan det blir av.

Kommentarer
Postat av: Annika

Han är för härlig... "nu slutar vi tjata om det där".. asg :-)

2010-02-01 @ 19:03:04
Postat av: Moster

Men vi vet ju ändå vad som hade varit bäst på hela söndagen, så jag är nog förlåten

2010-02-01 @ 22:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0