Sökes; hus att lägga golv i

Nu sitter jag och drömmer mig bort bland golven igen. Fick ju tipset om att skeppsgolv skulle passa bra här och ju mer jag tittar på dem så inser jag det faktum att jag vill ha ett nytt golv på hela nedervåningen; hall, vardagsrum, lekrum och kök... Jag vill verkligen jättemycket. Känns bara helt tokigt och inte fint att lägga nytt, snyggt golv i hallen och sedan ha kvar de andra gamla golven i de andra rummen. Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av att ha laminatgolv och källare i huset. Det jag mest av allt tänker på om det blir väldigt kallt när man inte har golvvärme. Fast med en källare under huset så borde det inte bli hur kallt som helst.

Just nu har vi ett parkettgolv i vardagsrummet med rutmönster av något slag, i hallen har vi stickgolvet, i lekrummet ett lackat trägolv som säkert skulle bli hur fint som helst med lite färg och i köket ett ljust trägolv. Olika golv i varje rum med andra ord...

Fast å andra sidan vill man ju gärna äga huset om man ska hålla på att lägga golv. Så jag måste kanske köpa mig ett hus först. Innan jag lägger nytt golv. Suck vad det här blev rörigt.

Någon som vill sälja ett hus till en mamma med två barn. Eventuellt följer en sambo också med, om han kan slita sig från det hus han hyr. =)

PS
På fullaste allvar får ni mer är gärna lägga er i hur min inredning ska vara, jag är så himla less på mina grejer och har fastnat i stilen som var modern när det hetaste du kunde göra i hemmet var att ha terracotta på vardagsrumsväggarna och mörkblå tapet i sovrummet, gärna en självlysande stjärnhimmel fastklistrad i taket. Å det var ju inte igår det var modernt, eller hur?
Så var inte blyg - sjung ut med dina bästa tips.
Och Moster - kom hem och hjälp mig för Guds skull!!!

Kommentarer
Postat av: j

Varför inte se till att bli ägare till huset ni bor i?

2010-01-13 @ 17:19:34
Postat av: A

Varför inte bara måla alla golv vita så blir det enhetligt trots att de är olika träslag... Allt skräp syns, men det blir hur fint som helst på plankgolven.. =)



Vi ska också lägga nytt på hela nedervåningen, har varit och kikat i Lule idag... det blir ljus ek, Tarkett.

2010-01-16 @ 20:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0