Framåt

Effektivitet kalla det! Fixat grejer på stan, haf besök hela dagen, lagat gomiddag, tränat yoga(ja du läste rätt!)... Helt plötsligt hittade jag lösenordet till mitt abonnemang på TC och väl inloggad där insåg jag att jag hade 8 gånger kvar på kortet. Sist jag använde det var våren 2007 så det var ett tag sedan. Med de 8 gångerna och insikten om att syster flyttar tillbaka till Sthlm i augusti så var det bara att bita i det sura äpplet och boka in sig. Håller tummar och tår för att jag kan skaka igång kroppen och få det där suget efter träning som jag haft för hundra tre år sedan. Jag behöver det verkligen för mina muskler har inte varit aktiva på något sätt, inte för att kunna transportera mig i det dagliga livet. Kan nog behöva lite draghjälp ibland men det gäller att tajma in träningen mellan mina pass på skjutvallen undern några veckor till. Vecka 33 är målet med skyttet för denna sommar uppnått så då finns det lite mer tid att spela på... fram till älgjakten, gåsjakten och fågeljakten.

Nu väntar en stund på spikmattan i hopp om att min svank ska sluta göra ajaj, misstänker något med fogarna för dom har spelat mig spratt de senaste dagarna. Lite vila och lite skönhetssömn borde göra Mamman gott. Imorgon är en ny dag och en dag för Moster och Albin. En dag då Albin kan berätta att han vill ha glasögon och att han ska praoa på M:s jobb - en idé han kommit alldeles själv av någon underlig anledning.

Helmer har krypit framåt idag och det var första gången. Hoppas det släpper snart så vi får lite bättre ordning på våra nätter. Jag gillar inte när barn vaknar mitt i natten och vill kliva upp. Ännu minder gillar Pappan i huset att det bara är hans famn som är god nog att sova i.
Fast i ärlighetens namn så passar det mig bra!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0