Bullbak

Vet inte varför men nu väntar jag på att en dagisfröken till Albin ska få sin bebis. Så det är det jag fördriver en del av min tid med. Att vänta. Bullbaksugen är jag också!

Fast om sanningen ska fram så är det faktiskt så att jag gjort upptäckten att dagarna börjar på morgonen och när jag väl hinner sätta rumpan i soffan och ta några djupa andetag så är den närmare åtta på kvällen. Dagarna går i rasande fart och några raster ser jag inte röken av. Inte än men så fort Helmer behagar sova längre än 15-35 minuterspass så ska jag snöra upp fötterna på bordet och chilla även dagtid.

En del av tisdagen har vi tillbringat ute i kompisen N´s stuga här i byn. Svårt att få till möten som ska passa fyra barn och två vuxna. Men till slut gick det vägen och vi kunde ses en gång till innan de åker hem till Gbg. Det var intressant att se att barn i samma ålder men i olika delar av landet snappar upp samma saker. ;) Det fanns tydliga tendenser till kiss och bajs humor och hmm hur ska vi uttrycka det; trotsåldersgrejer. Från båda barnens håll.

Husets längsta tågbana har snickrats ihop av Albin och Mammsen under eftermiddagen, den går från vardagsrummet ända in i köket.

Nej nu har jag inget mer att skriva om. Jag ska bara njuta av det faktum att båda mina gossar sover. Uppe i samma rum. I samma säng och än så länge skriker inte någon av dem. Men det hinns med det också.

Undra när jag kan åter kan ta mitt sovrum i besittning? Frasiga lakan. Nya sängkläder. TV. Böcker. Sovmorgon. Utvilad Anna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0