Melon

Promenadfräsch och sugen på någor sött. Är det en bra kombination?

Just nu har jag dille på smoothies. Har av någon konstig anledning fått för mig att jag inte gillar det men när Albin kom hem efter en dag hos Moster så var han förälskad i smoothies.
- Man tar bara vaniljyoghurt, ishallon och glass. Sen måste man ha en så där som hackar.
Så nu hackar vi och äter smoothies var och varannan dag och gott är det! Smidigt mellis också eftersom det blir lika gott som glass men kanske nyttigare.

Eftersom Albin börjar få vårkänslor så har vi rätt tidiga morgnar här i huset. Det fenomenet i sig bidrar sedan till att han faktiskt blir ganska trött på dagen. Idag fick jag honom att ligga ner i sängen, under täcket och lyssna på en CD-saga. När Helmer somnat i min famn smög även vi oss upp och kröp ner i sängen. Där slocknade alla tre och sov nästan till klockan tre. Kan ni förstå vilken lys det var. Att lyckas tajma så att tre personer ska bli sömniga på samma gång och dessutom gå med på att slumra en liten stund. Det kunde inte bli mer perfekt! Hade dessutom grymt ont i huvudet när jag vaknade och gick på vilja, våld och Treo för att ta mig genom dagen.

Mina nypreppade skidor fick göra en premiärtur efter middagen och det gick betydligt bättre än sist. Sist var för ett år sedan och då höll jag på att åka med huvudet över skidspetsarna för tejpen jag satt fast lossnade på vissa ställen och det bara högg och höll på. Nu gick det mycket bättre men jag upplever det ändå som att det småhugger. Är ju inte något proffs så det kan lika gärna vara min åkteknik som inte är vad den borde vara så jag får ge det en chans till innan jag börjar med felsökningsschemat.

Idag lyckades jag amma Helmer till sömns både under dagen och sedan för natten i sängen. Hittills har han bara somnat i Pappsens famn men nu gör vi stora framsteg och kan somna i Mammsens famn, vagnen under rörelse, famn och sedan läggas över i vagnen och ammas till drömmarnas trädgård i sängen. En skyttevän till min firar alla sonens framsteg med en öl. Detta hade nog varit ett öl-läge för henne. Själv gillar jag inte öl och dessutom blir jag täppt i näsan av det. Men det finns ju annat jag kan fira med -  en god frukt till exempel?!

Nu ska jag gotta mig i melon och Familjen Annorlunda, veckans höjdpunkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0