Villlervalla

Vårväder gör mig glad. Tidiga morgnar gör mig trött. Just nu är jag både och.

Sitter faktiskt och slötittar på tv. Svenska Hollywoodfruar och jag är... finner inga ord för vad jag eg vill säga angående fruarna. Men vi kan väl vara överens om att fruarna och jag är tusentals mil från varandra.

Prövade sofföverdraget ajg beställt och det kommer att skickas tillbaka så snart som det bara går. Det passade inte ens lite på soffan i stugan. Det blir till att inhandla två överkast och dra över soffan i väntan på en nyare soffa. Men det går nog det med. I stugan står det mesta arbete stilla. Fredde jobbar på i någon vecka till så det blir inte mycket gjort där. Snart är vårsäsongen i gång och då skulle det vara extra kul om vi i alla fall kan vara där.

Igår hämtade Helmer och jag Moster på Luleå Airport. Hon har tillbringat en vecka i hufvudstaden och Gbg och andats storstadsluft den lilla stackaren. Självklart handlade hon fina kläder(för mina pengar) åt gossarna. Dom fick likadana coola jeans och tuffa tröjor från Villervalla.

Annars har helgen rusat på i raketfart och dagarna har startat tidigt. Vår lilltupp Helmer har börjat vakna strax innan klockan 6 varje morgon och det uppskattas inte. Får helt enkelt lägga om mina gå-lägg-tider ett tag framöver så jag också är pigg när det är god morgon. Fredagen bjöd på mild variant av 30-årsfest för Freddes systers man. Pizzabuffé och grabbastu. Själv åkte jag hem med mina snorkråkor till pojkar och drog iland en nattningsprocedur där jag nattade båda gossarna själv. Lite duktig jag är! Kanske inte så imponerande för några av er men för mig var det en milstolpe. Med dom två barn vi har. Sockerråttan och Sötgrodan. De senaste dagarna har jag ätligen fått skåda syskonkärlek i mitt eget kök. Albin brukar förgylla Helmers tillvaro på filten med några små diskussionen på nära håll och flera gånger har Helmer firat av flera rejäla leenden och skrattat med ljud.
Jag har hunnit med veckans tredje motionspass och det var skönt för både kropp och själ. Har även gjort ännu ett försök med att klistra fast tejpen på skidorna så imorgon får jag se om jag lyckats.
Albin stannar hemma från dagis eftersom han fortfarande hosta rätt så ordentligt när han anstränger sig.

Nej nu ska jag hoppa i säng och bättra på min skönhet en aning med lite skönhetssömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0