En ny Betta

Någon klok mamma i min omgivning har säkert sagt det förut. Min amningshjärna har glömt bort det.

JAg fick en frisyr förra veckan. Frisörskan som aldrig tidigare satt sina händer i mitt hår frågade lite försiktigt om jag var ledig för dagen. Nej, jag har rymt hemifrån mina barn för att få en lugn stund - tänkte jag säga. Istället svarade jag att jag varit barnledig sedan i höstas och då pustar hon ut och säger att det förklarar de små tofsarna med avhugget hår som finns i min pannlugg.
Vaddå avhugget hår? Jag trodde det bara ramlade av från roten och allt, inte att det gick av. 

- Håret pallar inte trycket med amningen helt enkelt! var svaret på det.

Värmlandsserien del 1 avklarad och det går strålande. Inte guldmedalj men brons i första omgången. Men ännu är det länge kvar innan det är klart för det är totalt sex omgångar som ska skjutas och mitt i allt detta ska jag byta bössa också. Det konstaterades igår efter en noggrann rengöring när C gjorde gastroskopi på Bettan. Hon lider tydligen av rostskador och djupa sådana. Så det blir en tur t I 19 inom kort igen för en ny Betta men då får hon nog heta Lucy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0