Grabbarna Grus

Idag gjorde jag misstaget att förklara för Albin att han inte behöver säga "Mamma, ..." i början av varje mening han tänker säga. När jag påpekat det ungefär 188 gånger på tio minuter började han fatta vad jag menade. Då lät det så här istället "Mamma,... nej just det inte mamma!" Så istället för att höra "Mamma" en gång per mening blev det nu två gånger.

Korkat Mamman.

Den som vill följa den heta följetongen om hur Kalix kommun gör allt för att köra privata förskolor i botten kan kika in på NSD för att bli uppdaterad. När dom väl lyckats med det är det väl dags för grundskolan och sen är jag arbetslös!

Hur som helst så frodas syskonkärleken på Nybacken. Titta bara på det här;



Albin fick för sig att han skulle ge Helmer mellis idag och det var tur det för då kunde jag tömma diskmaskinen i lugn och ro. Helmer var en aning förvånad över att Albin matade honom för han kunde knappt hålla sig för skratt, den lille grodan.

Till alla läsare som finns i Påläng med omnejd kan jag meddela att det mest troligt finns möjlighet att ta med sig sina barn och bege sig till Nyåker nu på söndag 9.30-10.30(och kommande söndagar) för att sparka lite boll. Jag kallar det för Bollkoll/Fotbollsskola. Det kommer inte att finnas någon ledare på plats, tanken är mer att föräldrar och barn springer omkring och har kul på fotbollsplanen. Den som vill kan ta med sig picknick som lunch. Inställt vid regn. Påminner ganska mycket om Barnens vårdag i upplägget - kom om du vill, ta med dig något att äta om du vill och stanna så länge du vill.
Mitt fotbollsintresse är minst sagt svalt så det här bli spännande... nja nu ljög jag ju lite. Jag förlitar mig helt och hållet på Moster som vid flertalet tillfällen lovat att hon ska åka på fotbollsträningar med Albin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0