Öken

Lördag kväll och jag sitter nöjd och belåten i soffan. Idag var en bra dag på alla sätt och vis! Det var uttagning till NKK och Bataljonsmästerskap i AK4. Förutom det så var det stekhett. Lika hett som i en öken vill jag lova. Speciellt om man måste ha på sig en uniform och kängor. Men det var värt varenda liten droppe svett för det var hur kul som helst!

Igår var jag och skjöt lite extra bara för att få lite mer skott i kroppen och det gick så himla bra, men det var igår. Hur det gick idag vet jag inte än eftersom listorna med resultaten inte ännu är klara. Jag vet i alla fall att jag inte var en av de tre bästa - men det hade jag inte räknat med i alla fall.

Vad mer har hänt sen sist? Den yngsta i familjen har minskat sina sovpass väldigt radikalt. Nu sovs det allt mellan 2-4 gånger om dagen. Ganska skönt att vi snart kan gå ner till 2 sovpass varje dag och få lite mer struktur på dagarna - inte bara ett enda virrvarr som det känns som om vi har nu.

Den närmsta tiden kommer vi att behöva och vilja tillbringa på vårt sommarställe. Det är några saker som ska förberedas innan grävningen kommer igång... antar att ganska många av er börjar bli trött på mitt skrivande om stugan. Är man trött på det så ska man nog sluta läsa den här bloggen för det kommer ta år och dar innan alla projekt där är klara.

Vrider och vänder på hur jag ska göra till hösten. Känner att jag borde ha en plan för det ganska snart men det är många vinklar som ska tittas in i när F inte har en fast tjänst. Om jag jobbar heltid under hösten så kan inte F jobba alls eftersom Helmer måste börja på dagis först och det gör han efter jul någon gång. Tror jag. Att vi båda ska gå hemma jag som f-ledig och F som arbetslös känns också lite slösigt men nu är ju läget som det är. Måste klura vidar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0