Hoppla Pållen!

Phu... äntligen sover Helmer sött i Freddes säng. Vi fick kämpa en del för att det skulle gå vägen denna gång. Precis när vi kommit in i bra rutiner så ska han ändra dom och det tar sin lilla tid att komma på dom nya. Antar att det är så man gör när man fyller 6 månader. 6 månader! Vet inte vad som hände men plötsligt vaknade jag upp ur kaoset och bredvid mig i sängen ligger en liten plutt som jollrar och vrider och vänder på sig. På läkarkontrollen idag fick Helmer vara objekt för en läkarstudent som var jättegullig med honom. Jo, det var hon därför att innan hon undersökte honom så sa hon typ

- Hej Helmer. Jag heter F och jag ska undersöka dig.

Helmer var hur lugn som helst och visade upp sig från sin allra bästa sida just då. Det gjorde han inte hos tandhygienisten tio minuter senare. Det stämmer att vi fick träffa en tandhygienist idag. Vet inte varför. Helmer har inga tänder.

Länge sedan jag bjöd på några bilder så håll i er. Här kommer några!



Det är så mysigt att vara två...



Jag längtar en del till sommaren och förra sommaren hälsade vi på Fredde på hans jobb i Luleå när han jobbade på ett dagis. På dagisgården fanns denna häftiga häst! Vet inte varför men öronen tilltalar mig extra mycket.




Hoppla pållen!

Och nu så här i efterhand märker jag att Albin har samma tröja, f´låt T-shirt på sig på båda korten. Vill bara påpeka att han har fler klädesplagg än det som syns på dessa bilder.

Lite uppdateringar på vad som händer i livet den närmaste framtiden.

- KFÖ(Krigsförbandsövning) för mig torsdag, fredag, lördag och söndag.
- Vårfiske/Säljakt för Fredde måndag, tisdag, onsdag
- Skytte torsdag
- Festligheter lördag
- Vårmiddag 29/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0