Fingertoppskänslan

Många järn i elden... min fingertopp höll på att bli avskuren igår när jag skulle skära min en gobit av Rocky Road Brownieskakan. Fingertoppen sitter tack och lov kvar men den är tejpad till tusen och gör ont.
I fredags var det dags för personalfest och det var en stor lättnad att träffa alla gamla och nya ansikten och inse att det kommer bli skoj att jobba tillsammans med dem. 1 november börjar jag och min nedräkning har börjat!! Ska bli skönt att få tänka på något annat och att få lite mer slantar på kontot.

Nya grannarna skriver(förhoppningsvis) på kontraktet imorgon och det betyder att det blir ännu mer liv och rörelse på min gata. Liv och rörelse betyder roligt.

Inom kort åker Albin och jag på minisemester till Gbg och hur kul ska inte det bli!! Jag hoppas på sovmorgon varje morgon och på privatlektioner i yoga av Syster.

Min träning har kommit igång och nu promenerar jag och yogar varje vecka. Har inte hållit på så jättelänge men jag hoppas att min träningsiver håller i sig! Försökte mig även på ett löppass under min raska prommis och det gick finfint! Alla kroppsdelar sitter där dom bör sitta och det blir helt klart fler löppass. NKK 2011 Stafetten i sikte! Akta er Norge och Finland - vi är farliga nästa år!!

Imorgon blir det Ljusfest i stugan, känner att jag behöver komma bort från husets fyra väggar lite så jag och några till drar till stugan för lite räkpaj, Idol och massa skvaller.

Albins 4-års(var försvann de åren?)-kalas närmar sig med stormsteg. Själva kalashelgen krockar med slipa-golvet-i-köket-och-hallen-helgen och helgen efter födelsedagen är vi borta och att ha kalas två veckor efter sin riktiga födelsedag känns lite galet. Nåja, det löser sig säkert. Kalas för en mindre skara barn kan vi ju ha i stugan om det kniper med lokal eller så får vi åna annat offentligt utrymme?!

Helmer knallar omkring hela dagarna och nu är han inte en så stor fara för sig själv. Han kan vända och gå åt olika håll... sätta sig ner och plocka upp saker. Måste bara fixa skor åt honom så han kan gå ute. Vinterskor har vi med det är inte vinter ännu ju.

Vilmer får snart en gravsten. Vi håller som bäst på att rita den och nu är det bara storleken som ska bestämmas och vem som ska få göra den. Det står mellan en gravstenstillverkare här i Kalix eller min morbror på annan ort. Just idag lutar det åt att Kalix får jobbet... samtidigt som det skulle värma enormt i hjärtat om morbror gör den men det betyder att jag måste kontakta honom och det känns... konstigt. Sårbart och känslosamt.

Kommentarer
Postat av: j

Ser fram emot ljusfest! =)



Har du fått tag på typsnittet eller har ni ångrat er? Om du behöver det finns det på jobbet, du kan ta det på usb, be Tobbe om hjälp.

2010-09-20 @ 19:47:25
Postat av: Anonym

Nejdå... vi har inte ångrat oss. Ska fixa det från er men jag måste bara fixa ett USB först!;)Ses imorgon!

2010-09-20 @ 22:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0